Calcule simple care au ca rezultat o eroare

Calcule simple care au ca rezultat o eroare

Articolul combate o metoda de evaluare si nu persoanele care o folosesc. Decat foarte putin..

Pe SEO si SEM, dar nu numai, sint destul oameni ce obisnuiesc sa lucreze cu date si statistici. De cele mai multe ori e mai usor, in plus se stapanesc mai bine decat evaluarile specifice. Am intalnit de multe ori astfel de oameni care prefera sa faca “scoruri”, sa creada doar in CTR, sa imparta si sa obtina rezultate dupa niste functii cunoscute.

Nu am nimic importriva lor, uneori datele sint cele care dau indicii de performanta sau potenta.

Doar ca uneori e bine sa mai scoateti capul din aceste calcule, cifre sau scheme prestabilite si ar fi indicat sa evaluati uman, “cu ochiul” ceea ce rezulta din aceste calcule.

De ce? Pentru ca oricat de clar si sigure par calculele, realitatea poate duce in eroare un rezultat garantat. Repet, vorbim in special de SEO si SEM.

Calcule privind potentialul de trafic si concurenta pe SERPs se pot face in excel fara nici o problema. Ele dau bine, multi se iau dupa ele.

Problema e, mai ales cand e vorba de long tail si nise, ca uneori calculele trebuiesc confirmate si validate prin verificarea rezultatelor la acele cautari. Ideea e simpla: daca in calcule ai concurenta slaba si volum de trafic bun, scorul devine pozitiv si deci decizia de a ataca acea nisa e luata. Totusi, trebuie sa existe o verificare a rezultatelor la acele cautari.

De ce? Pai pentru ca la acele cautari pot iesi in top 5 sau top 10 doar site-uri cu autoritate, ceea ce face dificila urcarea la acea “nisa” confirmata de calcule. Intotdeauna calculele trebuiesc confruntate cu ceea ce apare la cautari ca si concurenta cu autoritate si/sau vechime.

Am vazut destul de des astfel de atitudini, oameni ce folosesc metoda calculelor nu confirma potentialul prin verificarea la cautari.

O alta atitudine e cea in privinta CTR-ului pe campaniile PPC sau Adwords. “Am un CTR excelent!!” E ok sa te lauzi cu CTR-ul, dar e bine sa ne spui si conversia. (Modelul e asemanator la antreprenori: “.. a investi milioane in acest proiect ce pare de succes” – nimeni nu spune cati bani s-au scos sau cat a durat succesul)

De ce? Pai daca nu faci CPM, atunci conversia e importanta si chiar daca ai CTR bun nu e neaparat sa ai si conversie buna.

In Adsense la fel, sint oameni care pun pret pe CTR precum un numar castigator la loto. Degeaba ai CTR bun, daca iti iei click-uri slabe.

Conteaza finalitatea si relevanta calculelor cu rezulatele la cautari, in nici un caz un indicator bun inseamna conversie mai buna, sanse de pozitionare la cautari sau bani mai multi din reclame.

Imagineaza-ti ca nu conteaza cate suturi ai avut pe poarta, ci cate goluri ai dat. In final, poti avea suturi multe pe poarta dar 2 goluri primite. (scuzati exemplul microbist, dar e mai simplu de inteles ptr multi )

A fi bun prestator SEO si/sau SEM nu inseamna doar sa stii sa invarti niste cifre, ci si sa ai “ochiul care trebuie”. Bine …pe langa multe altele…
Sursa : www.krumel.ro

There are no comments yet...

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

© 2010 - 2015 4SEO. All rights reserved.