Ce este Page Rank ?

Ce este Page Rank ?

Multi se intreaba ce este Page Rank-ul (PR ™) si ce rol are acesta in raportul cu optimizarea paginilor Web (SEO). Se dau definitii si explicatii referitoare la Page Rank, dar multi nu stiu ce reprezinta acest indicator de notare al paginilor Web.

Google, cel care a brevetat acest mod de notare, precizeaza in paginile sale, o explicatie:

Inima programului nostru este PageRank (™), un sistem de notare a paginilor dezvoltat de fondatorii nostrii Larry Page si Sergey Brin de la Universitatea Stanford. Si in timp ce noi folosim zeci de ingineri pentru a imbunatati fiecare aspect al Google-ului dupa un plan zilnic, PageRank continua sa ne furnizeze bazele pentru toate uneltele noastre de cautare.

PageRank explica
PageRank se bazeaza pe natura unica democratica a web-ului folosind vasta structura de legaturi ca indicator al valorii unei anumite pagini. In esenta, Google interpreteaza o legatura a paginii A catre pagina B ca un vot al paginii A pentru pagina B. Dar Google se uita la mai mult decat volumul de voturi sau legaturi pe care o pagina le primeste; de asemenea analizeaza pagina ce strange voturile. Voturile stranse de pagini ce sunt ele insele “importante” au o mai mare greutate si ajuta alte pagini sa fie “importante”.

In concluzie, Page Rank-ul este un sistem de notare bazat pe algoritmi dezvoltati de Google pentru a nota sau evalua paginile Web determinand relevanta acestora din perspectiva motoarelor de cautare.
Este o metoda proprie de a nota popularitatea unui site pe o scara de la 1 la 10.
Formula de calculare al Page Rank-ului ar fi:

PR(A) = (1-d) + d (PR(T1)/C(T1) + … + PR(Tn)/C(Tn))

In care:

* PR(Tn) – orice pagina are o notiune a propriei importante/relevante. Aceasta este “PR(T1)” pentru prima pagina continuand pana la “PR(Tn)” pentru ultima pagina.
* C(Tn) – Fiecare pagina imparte propriul vot catre toate link-urile ce ies din aceasta pagina. Indicele sau numarul acestor link-uri pentru prima pagina este “C(T1)” si “C(Tn)” pentru pagina “n” in continuare pentru toate paginile.
* PR(Tn)/C(Tn) – In cazul in care pagina noastra A detine un link catre ea (backlink) “n”, impartirea votului paginii A va primi propriul indice “PR(Tn)/C(Tn)”
* d(… – Toate aceste parti de vot sint adunate dar pentru a opri influienta pentru celelalte pagini , acest vot este “aruncat/ignorat” prin inmultirea cu 0.85 (factorul “d”)
* (1 – d) – Indicele (1 – d) de la inceput, e pentru probabilitatea matematica, astfel incat pentru “suma tuturor paginilor Page Rank-urile sa fie unul”: se adauga la indicile “pierdut” de catre d(….

Deasemenea inseamna ca in cazul in care o pagina nu are link-uri catre ea (nu are backlinks) aceasta va primi un procent scazut de PR de 0.15 ( 1 – 0.85).
Pe scurt Page Rank-ul ar putea fi calculat ca fiind, 0.85 inmultit cu Page Rank-ul paginii respective si impartit la numarul de link-uri de pe pagina.

Un mod sigur de a acumula Page Rank este inscrierea site-ului in directoare pe categorii ce au relevanta pentru site si schimbul de link-uri intre site-uri din acelasi domeniu cu cel al dumneavoastra. Inscrierea pe directoare va va ajuta in a face cunoscut site-ul si in a aduce vizitatori spre el de pe aceste site-uri cu trafic considerabil.

Exista detinatori de site-uri Web care au devenit obsedati de acest Page Rank. In mod normal acesta (care e doar o notificare) conteaza in momentul in care link-urile catre site-ul dumneavoastra trimit vizitatori si deci aveti trafic.

Este mult mai important traficul, vizitatorii si/sau pozitionarea pe motoarele de cautare dupa cuvinte cheie. Acestea din urma vor aduce satisfactie afacerii sau intentiei dumneavoastra, materializata pe site-ul Web.

There are no comments yet...

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

© 2010 - 2015 4SEO. All rights reserved.