Primele luni de existenta ale siteului sunt cele in care acesta poate castiga cel mai mult. In conditiile respectarii unor reguli minime privind calitatea continutului, evolutia numarului de vizitatori ar trebui sa fie exponentiala, cel putin pentru cei care stiu sa isi faca treaba.
1. Asigura-te ca platforma pe care ai inceput sa faci site-ul este indeajuns de buna, cea mai importanta cerinta este ca aceasta sa aiba URL-uri SEO Friendly (structura simpla care sa contina cuvintele cheie, fara caractere speciale) si RSS. Daca nu are aceste doua lucruri e foarte probabil sa aiba numeroase alte lipsuri. Recomand intotdeauna platforme Open Source ca WordPress, Drupal, Joomla pentru siteuri de content sau Magnto, Prestshop pentru magazine online etc. Ele pun la dispozitie un mediu performant si sustinut de milioane de utilizatori pentru a face SEO ca la carte, dar cu modificari in setarile acestora, plugin-uri si template-uri optimizate.
2. Acum ca avem un ambalaj eficient, platforma site-ului, trebuie sa asiguram siteului un flux de informatii, oricat de mic, dar cat de cat consecvent. Problema siteurilor cu numar fix de pagini care incearca sa isi creasca numarul de vizitatori nu poate fi rezolvata doar prin optimizarea continutului. Oricat de relevant ar fi acesta va exista intotdeauna un prag peste care nu pot trece, acela al numarului de cautari pentru cuvinte cheie la care site-ul apare in Google. Solutia este… continut nou bazat pe cuvinte cheie. Motoarele de cautare, Google in special, iau pulsul siteului prin actualizarile facute, prin RSS, de aceea actualizarile si continutul nou sunt vitale.
3. Consecventa si diversitate. E important atat pentru Google cat si pentru vizitatori sa vada lucruri noi de fiecare data cand intra pe site, chiar lucruri despre care s-a mai scris in alta parte, dar sub alta forma. Sunt atatea combinatii de cuvinte cheie pe care utilizatorii le incearca, e drept unele din ele foarte rar, acoperirea unei plaje cat mai largi aduc site-ului mai multi vizitatori. Ce inseamna acoperirea unei plaje largi de cuvinte cheie? Well… Daca se gasesc in titlul paginii (cel cu care pagina apare in google, meta title) atunci se poate spune ca e acoperit. Daca concurenta e mare pe acea cautare atunci e nevoie de mai mult, de cuvinte cheie in pagina si linkuri catre acea pagina pentru a-i confirma valoarea.
4. Promovare continua. De multe ori, pentru siteuri slabe mai ales, fara posibilitate de a se ridica prin ele insele, se incearca simularea unei cresteri naturale a numarului de linkuri catre site prin inscrieri in directoare, linkuri pe forumuri, schimburi de linkuri etc. La un moment dat resursele acestea se termina, directoarele se termina, siteul nu mai are unde primi alti parteneri de link-uri sau i se accepta propunerile din ce in ce mai greu, chiar pentru siteuri mai slabe decat el. Ce enumeram adineauri sunt solutii pe termen scurt, daca doriti promovare continua trebuie sa ridicati valoarea siteului si sa dati vizitatorului motive pentru care sa va simpatizeze plus informatii utile si interesante catre care sa faca trimitere.
5. Foloseste toate resursele de care dispui intr-un mod eficient. Resursele difera de la caz la caz, de la informatii de care dispuneti, informatii pe care le puteti prelua gratuit si procesa, un angajat cu talent la scris sau care poate face unele traduceri. Gasiti sustinatori in randul cunostintelor, clientilor, contactelor. Nu sustin utilizarea reclamelor Adwords, bannerele fara link direct catre site (vazut de Google), schimbul de link-uri sau orice forma de promovare costisitoare care nu aduce avantaje pe termen lung. Aici putem aduce aminte si de platformele gratuite Open Source, de plugin-urile lor, decomunitatea pe care sunt construite si la care puteti apela pentru orice probleme.
6. Bring in the new(s)! Un newsletter, un feed RSS, un cont de Twitter sau o pagina pe Facebook actualizata automat de fiecare data cand publicati ceva pe site (da, se poate face asta) La fiecare actualizare a siteului puteti trimite actualizari in sute de directii, chiar si statusul pe Yahoo Messenger sau Gtalk, LinkedIn, Hi5 etc. pot fi actualizate asa. Foloste noile tehnologii, cauta metode noi de a imbogati continutul si de a ajunge la publicul tau. Exista putine idei autentice, multe provin din modificarea sau adaptarea altora despre care s-a scris deja. Va ganditi sa faceti ceva nou dar nu stiti cum, cautati pe Google (probabil in engleza) si veti gasi persoane care s-au aflat in aceeasi situatie si cu putin noroc si solutiile.
7. Fa-ti planuri pe termen lung. Nu astepta rezultate rapide pentru orice schimbare in site. Nu te intreba de ce nu s-a schimbat pozitia in Google dupa ce ai crescut relevanta paginilor pentru cuvintele cheie dorite, lucrurile nu functioneaza asa. Cea mai importanta caracteristica a motoarelor de cautare este stabilitatea, daca rezultatele de pe prima pagina ar fluctua de la o zi la alta in functie de micile schimbari facute de siteurile concurente ar trebui sa avem de a face cu exoduri repetate ale vizitatorilor si putina stabilitate.