Continutul a murit. Traiasca scrisul.

Continutul a murit. Traiasca scrisul.

Continut SEO
Retetele inventate de Hopkins se bazeaza pe niste explicatii stiintifice valabile la inceputurile advertisingului. Om fi noi in Romania, dar e 2009 si aici. Pentru ca am citit niste mega cretinatati despre “cum sa scrii un articol optimizat si care vinde“, l-am rugat pe Krumel sa-mi faca un cont, sa scriu ce m-au invatat 6 ani de copywriting referitor la continut – fie el optimizat, care vinde, care iti cumpara un loc in rai, etc.

Fiecare text pe care-l scrii se adreseaza cuiva. Cuiva = audienta, target. Zi-i cum vrei. Pentru mine cuiva = oameni. Si chiar daca nu exista 2 oameni la fel, exista grupuri cu preferinte similare, grupuri care se incadreaza in aceleasi sisteme de valori. Asa ca daca trebuie/vrei sa scrii si sa optimizezi un text pentru nemti care cumpara BMW-uri, pana sa ajungi sa calculezi densitatea cuvintelor cheie iei si citesti despre nemti si despre BMW-uri. Texte scrise pentru nemti. Multe. Toate pe care le gasesti.

Deschid o paranteza scurta ca mi-am amintit o chestie spusa de Lincoln si care se aplica in cazul de fata – “Daca am la dispozitie 9 ore ca sa tai un copac, in primele 3 ore imi ascut toporul.”

La un moment dat observi ca marea majoritate a textelor pe care le citesti au ceva comun: fie un element de stil, fie terminologie, fie clisee specifice. Si incet, incet incepi sa intelegi nemtii care vor BMW-uri si te raportezi obiectiv la nevoile lor. Nevoi carora textul tau le va raspunde. Pana aici, totul e matematica. Demonstrabil, eficient si chiar cuantificabil daca bugetul clientului permite. Se numeste etapa de cercetare. Sau cum o englezim  elegant, research.

Abia apoi urmeaza creatia. De multe ori, cu toate datele (care sunt clare, daca ti-ai facut treaba bine) nu-ti iese nimic din prima. Chiar daca e vorba doar de un text optimizat pt niste cuvinte cheie. Poti sa ai o zi proasta si un mare gol in creier,  sau pur si simplu nu ai chef de scris articole despre nemti si BMW-uri. Alteori in 15 minute ai terminat. Ai prima ciorna. I-as zice draft dar incerc sa pastrez mintile nediluate. De bere sau prea multe englezisme.

Prima ciorna e cam jumatatea drumului. Ora 5/9 a lui Lincoln. E momentul in care iei o pauza. (Nu tu care citesti, tu care scrii). Mananci o ciorbica, bagi o tigara, bei berea aia de vorbeam mai sus. Te detasezi putin de ciorne, si nemti, si BMW-uri pentru ca atunci cand revii in fata textului sa poti sa stergi tot ce e in plus. Sa rescrii tot ce are prea multe floricele. Sa pastrezi doar fondul necesar intr-o forma optima.

Din pacate, continutul optimizat pe anumite cuvinte cheie nu-ti permite sa atingi decat forma optima. Restrictia la numarul de cuvinte si densitatea obligatorie te constrang la compromisuri calitative pentru ca se cere aplicarea unei retete din motive de motoare de cautare si nu de oameni. Si se uita ca orice text trebuie sa ofere informatie, nu cuvinte cheie.

Insa cand preiei cu nesimtire fara sa treci informatia macar prin filtrul bunului simt si nu te raportezi deloc la oameni si la nevoile lor, esti doar prost si oamenii trebuie sa stie. Ca macar alegerea lor sa fie optimizata.

There are no comments yet...

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

© 2010 - 2015 4SEO. All rights reserved.