Factorii de evaluare in optimizare

Factorii de evaluare in optimizare

As dori sa va pun la dispozitie, anumiti factori de evaluare pe care motoarele de cautare le considera importanti.
Optimizarea pentru Google, in principal, creeaza isterie in randurile celor ce detin site-uri Web. Google isi modifica si isi tine ascunsi algoritmii de evaluare a site-urilor Web, noi putand doar banui sau deslusi din brevetul pus la dispozitie sau din metodele de calculare a Page Rank-ului.

Specific faptul ca aceste sugestii nu pot fi stricte, ele fiind diferite de la un site la altul, reprezenetat prin continut. Totusi e bine sa tinem cont de ele. O se dezvolt cu aceasta ocazie o idee deja publicata, referitoare la modalitatile de optimizare ce ar trebui sa conteze pentru a avea rezultatele dorite.

Structurez exemplificarile in asa fel incat, sa se poata deosebi modalitatile corecte de optimizare, de cele care nu vor da rezultate si deci sint negative ca actiuni aplicate unui site Web.

Modalitati Onpage pozitive/corecte:

  • Cuvinte cheie in URL:

Pozitionarea cuvintelor cheie e importanta, deci e bine sa aveti cuvinte cheie in URL;

  • Cuvinte cheie in Link:

Deasemena important, prin faptul ca, vor fi gasite mai usor la cautari, daca acestea au relevanta pentru paginile respective;

Operator de cautare pentru aceasta optiune: intitle:cuvant cheie sau allintitle:cuvinte cheie.

  • Cuvinte cheie in Tag-ul titlului:

Cuvintele ar trebui sa fie cat mai la inceputul titlului sau chiar primul. Titlul ar trebui sa aibe intre 10 si 60 de caractere, fara sa includa semne speciale gen “-“, “|”,”< >”, etc. Unii dintre cei care au folosit aceste caractere au fost penalizati in Update-urile anterioare;

  • Cuvinte cheie in Tag-ul de descriere:

Cuvintele cheie ar trebui sa formeze o descriere succinta a site-ului. Descrieri de genul: “cea mai buna firma…”, “cel mai tare…. “, etc, care sa nu contina cuvinte cheie si sa descrie activitatea site-ului Web, nu aduc nici un folos detinatorilor. Ar trebui sa detina mai putin de 200 de caractere;

  • Cuvinte cheie in Tag-ul cuvintelor cheie:

Orice cuvant cheie din tag trebuie sa se regaseasca in continutul site-ului. Unii au ajuns la concluzia ca “textul/continutul e regele” in indexarea pentru motoarele de cautare. E indicat sa puneti 10 cuvinte pe pagina, dar pe fiecare pagina sa folositi cuvinte specifice paginii respective. Aceste cuvinte cheie trebuie sa se regaseasca in continut, altfel ele vor fi considerate fara relevanta si nu vor fi luate in calcul. Unii consiera Tag-urile de descriere si cel pentru cuvintele cheie ca fiind inutile, dar e bine sa le folositi. Meta Tag-urile nu sint numai pentru optimizare;

  • Cuvinte cheie si densitatea in continutul paginii:

Ar trebui sa fie de 5 – 20% cuvinte cheie/cuvinte in textul paginii. In general abuzul de cuvinte duce la SPAM, fapt penalizat de catre motoarele de cautare;

  • Cuvinte cheie individuale/unice:

Acestea ar trebui sa fie intre 1 – 6% – fiecare cuvant cheie/totalul cuvintelor din continutul site-ului;

  • Cuvinte cheie in H1, H2,… H6 sau headings:

E indicat sa folositi aceste headings, pentru a scoate in evidenta cuvinte cheie;

  • Cuvinte cheie in textul Alt:

Acestea ar trebui sa descrie imagini si deci pot fi folosite pentru a avea o relevanta la cautari. Nu abuzati de aceasta optiune, ea putant fi considerata SPAM daca folositi multe cuvinte cheie;

  • Cuvinte cheie in link-urile catre alte pagini web (externe):

Anchor text e o modalitate utila de a mari randamentul dupa cautari. Folositi aceasta optiune catre link-urile interioare (cu cuvinte cheie ce reies din contextul paginii respective) si exterioare;

Operator de cautare pentru aceasta optiune: inanchor:cuvant cheie sau allinanchor:traduceri .

  • Cuvinte cheie in link-urile interne ale site-ului web:

Link-urile interne ar trebui sa contina cuvinte cheie. Nu o insiruire de cuvinte cheie, ci cuvinte cheie specifice paginii respective. E indicat in cazul unor link-uri formate din mai multe cuvinte cheie sa folositi “-” in loc de “_” caractere speciale ce leaga cuvintele din link.

Deci link-ul ar trebui sa arate: proteze-dentare-noi.html si nicidecum proteze_dentare_noi.html

Tot aici ar trebui specificat ca: link-urile interne sa fie functionabile si sa nu trimita vizitatorul in pagini separate dar care sa apartina site-ului in sine. Realizati pagini care sa fie fluente ca utilizabilitate si sa interactioneze corect, oferind vizitatorului optiuni de informare interne si externe.
Oferiti link-urilor stabilitatea pe o perioada cat mai mare, astfel incat sa creati o stare de incredere utilizatorilor si motoarelor de cautare la revenirea pe site. E indicat sa pastrati numarul link-urilor la 100, aceasta e specificatia data de Google.

Keep the links on a given page to a reasonable number (fewer than 100).

Alti factori importanti

  • Clasa de domenii:

Un factor important pentru motoarele de cautare. Spre exemplu: .edu si .org sint domenii privilegiate in ochii motoarelor de cautare; .com deasemenea, cu specificatia ca sint verificate des datorita SPAM-ului creat pe unele site-uri ce detin astfel de domenii; .info a devenit destul de bine vazut de catre motoarele de cautare; .ro e regional si deci ele au importanta, in general, pentru sectiunile locale/regionale ale unor motoare de cautare ce ofera si aceasta optiune de cautare.

  • Marimea fisierelor:

E indicat ca acestea sa nu depaseasca 100K ca marime a paginilor. Ele nu ar trebui sa fie mai mici de 40K. Deasemenea, pentru a avea un raport favorabil ar trebui ca textul de pe pagina sa fie mai mare decat imaginile, raportul fiind in favoarea continutului.

  • Caractere speciale – cratime in link-uri:

E indicat ca acestea sa fie in jur de 4 in forma link-ului, depasirea lor putand parea ca facand SPAM.

  • Continut actualizat:

E indicat ca la o anumita perioada sa actualizati continutul de pe pagini.
Google pretuieste paginile cu continut actualizat. Actualizarea continutului si a link-urilor (structurii site-ului) poate aduce o indexare frecventa si deci rezultate profitabile. Depinde de modul in care o faceti. Mai devreme, am specificat ca link-urile sa nu se schimbe decat periodic.

  • Variatii ale cuvintelor (stemming):

Cuvintele cheie pot fi folosite din pe diferite variatii dintr-o familie simpla de cuvinte. Google sugereaza acest mod de formare a textelor si de utilizare a cuvintelor cheie:

Word variations (stemming)
Google now uses stemming technology. Thus, when appropriate, it will search not only for your search terms, but also for words that are similar to some or all of those terms. If you search for pet lemur dietary needs, Google will also search for pet lemur diet needs, and other related variations of your terms. Any variants of your terms that were searched for will be highlighted in the snippet of text accompanying each result.

Spre exemplu, puteti folosi toata familia de cuvinte gen: traduc, traducere, traduce, traducator, traducatori, etc.
Acest mod poate aduce cautari relevante, daca aceste cuvinte sint sustinute in continut.

  • Semantica aplicata:

Aceasta inovatie incearca sa compare sau sa determine asemanarea dintre cuvinte si sa prezinte in rezultate, relevanta sau relatia lor dupa anumite cautari.

“Applied Semantics is a proven innovator in semantic text processing and online advertising,” said Sergey Brin, Google’s co-founder and president of Technology. “This acquisition will enable Google to create new technologies that make online advertising more useful to users, publishers, and advertisers alike.”

Utilizata in deosebi atunci cand folositi sisteme de advertising ale motoarelor de cautare.

Ideea e ca realtiile dintre unele cuvinte (gen: Furculita=Unealta; Peste=Stiuca, etc; Fotbal=Joc, Meci, Jucatori) sa aduca rezultate cu relevanta dupa aceste cautari.

Semantica aplicata se imbina cu variatiile cuvintelor, astfel incat rezultatele sa fie relevante si apropiate ca subiect.

  • Cantitatea continutului:

Google cauta pagini cu continut mare, informatie detaliata si diferita. Site-urile Web mari, bine organizate si cu structura clara sint considerate site-uri bune pentru indexat, astfel incat rezultatele sa fie cat mai variate.

A nu se face confuzie intre marimea paginilor, numarul de link-uri si cantitatea continutului.

  • Varsta site-ului Web:

Brevetul Google specifica faptul ca site-urile vechi sint de incredere, stabile. Site-urile Web cu o varsta marita de existenta, detin locuri privilegiate in ochii lui Google si deci a a rezultatelor dupa cautari.

Ar trebui sa tinem cont de aceste criterii/factori/modalitati corecte/pozitive a optimizarii onpage, astfel incat rezultatele sa fie multumitoare.

There are no comments yet...

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

© 2010 - 2015 4SEO. All rights reserved.