nofollow vs. “dofollow”

nofollow vs. “dofollow”

Citeam astazi un post care la punctul 6 sfatuia “Make useful comments on some dofollow blogs”. Deodata am constientizat ca blogul optimizaresite.ro inca are “nofollow” pentru comentarii, asa ca marele anunt pentru azi este:

No more nofollow!

Majoritatea platformelor de blog folosesc, by default, tag-ul “nofollow”.

Cum a inceput totul? Pe vremuri, pe cand blogurile erau la inceput, spamerii obisnuiau sa abuzeze de comentariile de pe bloguri, postand tot felul de linkuri.

Pentru a preveni spamul, Google a implementat tag-ul “nofollow”. Acest tag a fost preluat pe urma de Wordress si aplicat pe url-urile referitoare la comentarii. Pe scurt, orice url postat este ignorat de Google, iar indexarea si transferul de pagerank este blocat. Se dorea ca acest tag sa previna spamerii sa mai posteze/spameze blogurile.

Si, a functionat? Nu! Ce a functionat totusi, si inca functioneaza, este plugin-ul Akismet, care vine preinstalat odata cu WordPress-ul.

Consecinta tag-ului “nofollow” este ca cititori care comenteaza constructiv nu sunt deloc incurajati sa o faca, deoarece nu primesc nici un fel de “link juice” de pe urma comentariilor.

Si ce putem face? Scoate tag-ul “nofollow”. Depinde de platforma pe care o folosesti, exista solutii diferite. Pentru WordPress exista plugin-ul dezvoltat de Semiologic, plugin ce-l folosesc si eu, iar pentru Moveable Type solutia o gasesti aici.

Pentru cei ce vor sa faca parte din “miscare”, exista un set de badge-uri “U comment, I follow” pe care poti sa le foloseti.

There are no comments yet...

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

© 2010 - 2015 4SEO. All rights reserved.