Optimizare pentru Motoarele de cautare

Optimizare pentru Motoarele de cautare

Optimizarea de pagini web a devenit un criteriu de promovare a unui site, tot mai mediatizat in România . In lupta pentru o pozitie fruntasa pe o pagina de rezultate ale unui motor de cautare, optimizarea corespunzatoare impreuna cu un continut bine structurat, pot face diferenta fata de paginile concurente, ca rezultat dupa un cuvant cheie cautat.

Optimizare pentru motoarele de cautare – un ansamblu de operatiuni la nivel de sursa, structura sau design, corelat cu inscrierea paginilor in directoare de specialitate, ce are ca rezultat optinerea unul loc cat mai relevant pentru unul sau mai multe cuvante cheie dorite.

Marea majoritate a celor ce doresc sa realizeze o afacere sau pe cea pe care o au deja sa devina prospera, doresc sa detina un loc fruntas in topurile unor rezultate de cuvinte cheie cerute de catre potentialii clienti.

Evident, toti vrem sa ni se garanteze locul intai la afisarea unor rezultate. Dar unele motoare de cautare previn aceste lucruri (monopolul unui loc fruntas pentru un anumit cuvant cheie) prin diferite reglementari si metode ce previn pentru o anumita perioada listarea pe locurile fruntase.

No one can guarantee a #1 ranking on Google.
You should never have to link to an SEO.
Make sure you’re protected legally.

Google, spre exemplu, avertizeaza si sfatuieste eventualii interesati in optimizarea paginilor, de posibilele greseli si practici ilegale pe care acestia le pot intampina din dorinta de a realiza un site cat mai optimizat din parta unor “specialisti in domeniu”.

De ce ne optimizam paginile web?

Importanta pe care optimizarea o are pentru un site, consta in aducerea vizitatorului pe site-ul respectiv dupa un numar de cuvinte cheie considerate importante pentru scopul paginii respective. Detinatorii de pagini web isi aleg un numar de cuvinte cheie pe care se vor baza in aducerea de vizitatori. Rezultatele difera de la un motor de cautare la altul, fiecare avand o politica separata de indexare, dar care din punct de vedere al optimizarii diferentele fiind reduse.
Este din ce in ce mai clar ca marea majoritatea a vizitatorilor unui site poate fi adusa printr-o optimizare corecta si prin scoaterea in evidenta a cuvintelor cheie necesare.

Ce inseamna optimizare corespunzatoare?

In general, in disperarea de a ocupa locuri cat mai convenabile pentru anumite cuvinte cheie, se practica din ce in ce mai mult (exista cazuri clare in România) diferite modalitati “anormale” de optimizare.
Acestea sint: SPAM-ul prin cuvinte cheie, Seo bombing, cuvinte ascunse in design etc. Motoarele de cautare combat acest mod de optimizare punand la dispozitie link-uri prin care se pot reclama asemenea site-uri.
Cei ce aleg “caile corecte” folosesc diferite tipuri de optimizare “onpage” si “offpage”.

Optimizare “onpage”

– modificari sau adaugari facute la nivel de cod sursa sau continut pagina:

  • Optimizare de functionalitatea sitei – Pagina trebuie sa fie functionabila in orice browser, astfel incat sa raspunda diferitelor cerinte ale utilizatorilor. In al doile rand, pagina trebuie sa fie “pregatita” pentru verificarile si acceptarea de catre robotii motoarelor de cautare, avand un cod sursa valid HTML si ordonat.
  • Optimizare de cuvinte cheie – Pentru a putea fi gasiti pe motoarele de cautare dupa un cuvant cheie, acestea trebuiesc alese si puse strategic in continutul textului – content – si Meta Tag-urile din codul sursa, astfel in cat relevanta dintre cele doua, sa aiba ca rezultat un loc favorabil la o cautare pe un motor de cautare.
  • Optimizare de Meta Tag-uri – aceste elemente pot fi optimizare corespunzator in vederea optinerii unui loc profitabil pentru cautarile pe motoare. Aceste elemente pot defini caracteristici ale paginii, cum ar fi: descrierea si autorul paginii, cuvintele cheie specifice, limba in care este scris textul, tipul paginii etc.

Exemplu de meta tag-uri:

<html lang=”ro”> – limba textului/contiuntul de pe site
<head>
<title>Titlul</title> – titlul paginii
<meta name=”description” content=”Descriere”> – contine o descriere cu cuvinte cheie optimizate corespunzator subiectului prezentat de site
<meta name=”keywords” content=”Cuvinte cheie despartite prin ‘,’ “> – cuvinte cheie reprezentative pentru pagina
<meta http-equiv=”Content-Type” content=”text/html; charset=UTF-8″> – caracterul de encodare. Este indicat sa folositi UTF-8
<meta name=”author” content=”Autorul documentrului”> – numele autorului sau numele firmei detinatoare
</head>

  • Optimizare de titlu pagina – un element important, pe langa cele prezentate, este optimizarea titlului de pagina, in care se pot introduce cuvinte cheie cu rol de a ajuta pagina respectiva in cautarile facute pe motoarele de cautare.
  • Optimizare de text/continut site – Aceasta din urma trebuie sa aibe o relevanta fata de cuvintele cheie dorite, prin adaugatea in Meta Tag-uri. Cuvintele cheie introduse in aceste Tag-uri trebuie sa se gaseasca intr-un procent reprezentativ, in textul/continutul paginilor unui site. Un procent marit, fortat si agresiv de continut, poate declara un site ca facand SPAM.
  • Optimizare de link-uri – Si acestea pot fi optimizate astfel incat sa aduca rezultate pentru cautarile in motoarele de cautare.Este indicat sa folositi pentru paginile de detaliere sau care prezinta amanuntit un produs, in link-urile respective, cuvinte cheie reprezentative. Astfel veti avea un procent de cuvinte cheie marit fara a risca spam-ul.

Optimzare “offpage”

– actiuni realizate inafara site-ului (indexari). Trebuie sa tinem cont de:

  • Numarul paginilor ce duc prin link-uri catre site-ul dumneavoastra. Trebuie sa aveti link-uri care duc spre site-ul dumneavoastra.
  • Caracterul paginilor respective. Este indicat ca paginile ce au un link catre pagina dumneavoastra sa fie din acelasi domeniu.

Spre exemplu:
Detineti un site muzical. E indicat ca marea majoritate a link-urilor ce duc spre site-ul dumneavoastra sa fie din domeniul muzical.

  • Page Rank-ul link-urilor care duc spre site. Cu cat paginile respective detin un Page Rank bun si o plasare potrivita la cautarile pe motoarele de cautare, cu atat site-ul dumneavoastra va urca in top pentru cautari.
  • Inscrerea in directoare web. Indexarea va ajuta ca site-ul sa detina cat mai multe link-uri “in spate” si sa puteti face o promovare corespunzatoare dupa categorisirile dorectoarelor respective.
  • Link-urile care duc catre dumneavoastra e indicat sa contina in textul ancora cuvinte cheie reprezentative pentru cautarile dumneavoastra.
  • Incercati sa aveti link-uri de la cat mai multe IP-ur posibile. Cu cat mai diferite cu atat mai bine.

Optimizarea “offline” va va aduce in topul rezultatelor dupa cuvintele cheie dorite si veti optine o promovare corespunzatoare pentru site-ul dumneavoastra.

In concluzie, optimizare Web inseamna, crearea unor pagini web care sa corespunda din punct de vedere al continutului si functionalitatii unor criterii ale motoarelor de cautare (dupa diferite brevete si reglementari), in scopul de a furniza vizitatorilor informatiile dorite si de a va promova pagina corespunzator, prin aceasta optimizare.

Puteti citi articole seo asemanatoare despre modalitati de optimizare pentru Yahoo!, optimizare pentru Google, criterii de inscriere in directoare web (si nu in motoare de cautare), rolul unor cuvinte cheie in cadrul unui site Web.

There are no comments yet...

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

© 2010 - 2015 4SEO. All rights reserved.