Optimizare pentru Yahoo!

Optimizare pentru Yahoo!

Diferentele de optimizare pentru Yahoo! in raport cu optimizarea pentru Google

Yahoo! a fost si va ramane concurenta clara pentru Google. In lupta pentru Page Rank pe aceste motoare de cautare, detinatorii de pagini web incearca sa isi optimizeze site-urile astfel incat sa ocupe locuri cat mai profitabile la rezultatele dupa cuvintele cheie alese.

Prezentam cateva indicatii din brevetul Yahoo! ce va pot ajuta in procesul de optimizare a site-urilor dumneavoastra, pentru acest motor de cautare:

Sisteme si metode pentru procesarile de cereri de cautare folosind tendintele de analizare

Aplicatia brevetului Yahoo! # 20050102259 (2005)

Sistemele si metodele pentru procesarea cererilor de cautare, contin analize ale cererilor primite cu scopul de a prezenta o intelegere/deslusire cat mai clare a informatiei cerute/cautate. Intr-o alcatuire, cererile sint aduse in unitati, ce pot cuprinde una sau mai multe cuvinte sau indicii ale cererilor, astfel incat unitatile sa corespunda unei retele conceptuale. Tendintele de analiza sint realizate prin sortarea cererilor in subcategorii pe criterii de interes si prin compararea retelelor conceptuale pentru diferite subcategorii. Tendinta informatiei e folosita pentru a intensifica un raspuns al unui vizitator la o cerere primita ulterior.

Sisteme si metode pentru realizarea de procesari ale cererilor de cautare folosind supraunitati

Aplicatia brevetului Yahoo! # 20050080795 (2005)

In sistem de procesare a unei cautari, o retea de conceptii asemanatoare, e generata dintr-o serie de cereri prin pozitionarea cererii in unitati si definind diferite relatii intre unitatile bazate pe tipare de unitati ce apar laolalta in cereri. Unitatile din reteaua de concepte ce au caracteristici asemanatoare sint grupate in supraunitati. Pentru fiecare supraunitate exista o semnatura de corespondenta ce defineste caracteristicile asemanatoare ale unui grup. O cerere este procesata prin identificarea unitatilor componente, determinand relatia de apartenenta a unei supraunitati cu cateva sau toate din unitatile componente folosind aceasta informatie ca rezultat pentru o cerere.

Sistemul Yahoo!, dupa cum se vorbeste in aplicatia brevetului, incepe cu o “retea de concepte” ce se creeaza prin verificarile cuvintelor folosite de catre utilizatori pentru cautari pe motoare de cautare. Si apoi prin analiza acestora rezulta “unitati” si “supraunitati”.

Exemple concrete de “unitati” si “supraunitati” conform brevetului Yahoo!:

“Ilfov” si “Bucuresti” in viata de zi cu zi sint doua cuvinte ce exprima lucruri diferite, dar pentru Yahoo! acestea sint cuvinte ce au legatura intre ele sau concept asemenator pentru cautari. Daca doriti sa cautati “forte de elita” probabil va referiti la “politie” sau “armata”. In acest caz cuvantul “Ilfov” ar deveni supraunitate pentru ca reprezinta mult mai multe lucruri: “Sector”, “regiune”, “zona” etc.

In concluzie, Yahoo! incearca sa promoveze un mod de a folosi cererile de cautare pentru a crea o retea a cuvintelor cu conceptii asemanatoare, sa analizeze acele concepte dupa o ierahhie a importantei/relevantei (supraunitatile fiind mult mai impotante decat unitatile) si sa evalueze paginile pe baza asemanarilor cu conceptele stabilite sau cu cele noi aparute ce urmeaza a fi clasate in “unitati” sau “supraunitati”.

Sisteme si metode pentru intocmirea listarilor pentru cautari in cel putin o lista pentru rezultatele de cautare

Aplicatia brevetului Yahoo! # 20050004835 (2005)

Un sistem si o metoda sint puse la dispozitie pentru a clasifica cautarile pentru rezultate pentru cel putin o cautare, afisand astfel cautarile dupa un algoritm. Un dispozitiv pentru cautare este adaptat sa receptioneze informatiile trimise, precum afisarile cautarior, termeni ale cautarilor sau unitati monetare, forme la plural, receptionari de cereri ce necesita raspunsuri din partea dispozitivului de cautare, punand la dispozitie rezultate asociate cu cuvantul cerut sau rezultate “clasate” pentru anumite cereri.
Cu alte cuvinte, daca termenul de cautat ce are legatura cu rezultatul afisat, se aseamana cu cererea propusa, atunci prima cerinta este indeplinita.

Optimizarea pentru Yahoo! se bazeaza pe principii asemanatoare cu cele folosite in realizarea optimizarii pentru Google. In timp de Google pune pret pe link-urile de intoarcere (back link) catre un site, Yahoo! pune pret pe continutul oferit. Evident pentru amandoua, continutul e important, dar Yahoo! nu tine cont de link-urile de intoarcere, considerand ca acestea pot fi intentionat construite, astfel incat site-ul in discutie sa iasa pe primele locuri dupa cautari. Ambele motoare de cautare pun pret pe densitatea de cuvinte si relevanta lor, depasirea limitelor fiind considerata SPAM, evident fiecare motor de cautare avand politica lor de declarare a SPAM-ului.

Unele studii au precizat faptul ca, Yahoo! plaseaza paginile cu o relevanta marita intre cuvintele cheie si continut, in top pentru cautarile dupa cuvinte cheie. Printre paginile cu rezultate bune, s-a observat ca acestea detin o densitate a cuvintelor cheie, aproximativ de 10% din continut, cu toate ca sint printre rezultate si pagini ce detin o relevanta a cuvintelor cheie de 3%. Aceasta indica faptul ca link-urile de intoarecere cu text ancora, au avut un rol important in plasarea acestor site-uri in top.

Prezentam date aproximative realizate pe baza relevantei cuvintelor cheie pentru cautarile dupa cuvintele cheie:

  • Title – 15 pana 20% ( tag-ul title este, se pare, un element important pentru algoritmul Yahoo!)
  • Textul din continut – 3%
  • Meta Tag-urile – 3%

Textele ancora ale link-urilor ce duc catre site-ul dumneavoastra, detin deasemenea un rol destul de important pentru rezultatele dupa cautari.

In viziunea celor de la Yahoo!, un site este considerat de calitate, din punctul de vedere al continutului, daca acesta detine texte cu relevanta pentru cuvinte cheie. Numarul de back link-uri este mai putin important pentru cei de la Yahoo!, ei considerand ca textul site-ului este cel care constituie relevanta fata de cautarile pe motor, dar daca acestea sint stabile si de “incredere” ele vor cantari in aprecierea paginilor dumneavoastra.

In contradictie, Google considera ca un numar marit de link-uri ce duc catre un site, fac ca acestuia sa i se acorde o importanta majora, el fiind site-ul spre care fac referire link-urile respective. Deasemenea pentru cei de la Google, situatia si starea link-urilor respective maresc sau scad importanta unui site.

In mod normal, site-urile bine optimizate pentru motoare de cautare ar trebui sa detina rezultate bune pe toate motoarele de cautare. Dar diferentele de apreciere a informatiilor de mai sus, fac ca de cele mai multe ori rezultatele sa difere de la un motor de cautare la altul. De aceea e bine sa luati in calcul aceste “politici de apreciere” si sa va alegeti motorul de cautare pentru care optimizati site-ul.

In concluzie, acestea sint elemente ce trebuiesc luate in calcul atunci cand faceti optimizare pentru Yahoo!.

There are no comments yet...

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

© 2010 - 2015 4SEO. All rights reserved.