Optimizare Profesionala – Pagina 404

Optimizare Profesionala – Pagina 404

Principalul obiectiv al unui administrator de site este ca vizitatorii site-ului respectiv sa poata beneficia de serviccii cat mai utile, intr-un mod cat mai facil. Astfel, structura interna a site-ului trebuie sa fie bine proiectata, in asa fel incat sa existe link-uri catre toate paginile site-ului, si mai ales, sa se poata ajunge foarte usor in punctele cheie ale acestuia. Modul in care utilizatorii navigheaza in interiorul site-ului trebuie sa fie foarte accesibil si intuitiv. Constientizand ideea de mai sus, se subintelege faptul ca s-a acceptat posibilitatea aparitiei unor link-uri gresite, catre pagini care nu exista pe site.

Chiar daca cel putin teoretic, un site bine proiectat si optimizat nu ar trebui sa contina link-uri catre pagini inexistete, totusi acest lucru este inevitabil. Spre exemplu, un utilizator poate accesa un bookmark catre o pagina mai veche a site-ului dvs., care intre timp nu mai exista. Sau, nimeni nu poate opri utilizatorii sa modifice in mod voluntar sau involuntar URL-ul unei pagini din site-ul dvs. In acelasi timp exista posibilitatea ca o parte dintre vizitatori sa incerce sa deschida o pagina de pe site-ul dvs. completand URL-ul din memorie, dar acesta sa nu fie corect. Sunt convins ca mai exista multe ipoteze prin care un vizitator poate ajunge pe site-ul dvs. intr-o pagina in care nu exista.

Interesul dvs. ca administrator web este sa tratati cu respect acesti “vizitatori rataciti”, si sa le oferiti o solutie functionala, incercand sa ii determinati sa ramana pe site. Majoritatea vizitatorilor, in momentul in care intalnesc o pagina standard 404 ( Page Not Found) parasesc in acel moment site-ul respectiv. Singura lor modalitate de a continua navigarea pe site este sa foloseasca butonul Back al browser-ului web. Experienta personala, dar si statisticile confirma faptul ca acest lucru nu se va intampla, site-ul respectiv pierzand vizitatorul.

De ce sa nu inlocuim acea pagina cu una personalizata, unde putem oferi vizitatorului cateva informatii utile (proprii site-ului), cum ar fi :

  • scuze pentru aparitia erorii [Chiar daca e vina utilizatorului, acesta trebuie tratat cu respect si profesionalism.]
  • modalitate de cautare [Chiar daca vizitatorii nu au obtinut ceea ce au cautat, este profesional sa le oferiti acestora posibilitatea sa caute pe site-ul dvs. eventualele informatii utile]
  • link-uri catre punctele cheie ale site-ului [Este bine ca vizitatorul sa aiba posibilitatea de a isi continua navigarea prin site-ul dvs. fara o interventie directa din partea acestuia]
  • link catre prima pagina [Oferiti posibilitatea vizitatorului sa se intoarca in interiorul site-ului, acolo unde poate avea acces catre toate serviciile oferite de acesta]
  • logo-ul site-ului [Vizitatorul trebuie sa constientizeze faptul ca se afla inca pe site-ul dvs.]
  • un design cat de cat [Nu v-ati dori ca pagina respectiva sa fie plictisitoare sau chiar respingatoare. Veti pierde vizitatori]

Atunci cand este cazul, nu ar fi rau ca aceste pagini 404 personalizate sa contina o tenta umoristica. Acest lucru poate ameliora (in conceptia vizitatorului) gravitatea erorii respective.

Din punctul nostru de vedere, paginile 404 personalizate sunt foarte importante in procesul de optimizare, mai ales pentru a dovedi profesionalismul afacerii dvs. si pentru a va trata cu respect vizitatorii.
ATENTIE !!! Orice pagina 404 personalizata trebuie sa returneze un raspuns standard 404 (prin header). Altfel, riscati ca motoarele de cautare sa indexeze si acele pagini 404, lucru care nu i-l recomand nimanui.

There are no comments yet...

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

© 2010 - 2015 4SEO. All rights reserved.