Optimizarea continutului textual

Optimizarea continutului textual

Chiar daca importanta, optimizarea titlurilor paginilor web nu este de ajuns pentru a pozitiona o pagina in SERPs. Fara continut textual pertinent, continand cuvinte cheie strategice, paginile unui site vor avea putine sanse de a fi corect rezumate de catre motoarele de cautare si prin urmare putine sanse de a se pozitiona pe acesti termeni. Motoarele de cautare, la fel ca si utilizatorii, nu pot ghici subiectul unei pagini care nu prezinta continut textual vizibil.

Optimizarea continutului textual vizibil al unei pagini devine astfel o actiune prioritara in procesul de referentiere.

Ce intelegem prin text vizibil ?

• text : numim continut textual al paginilor web, orice text pe care il puteti selectiona cu mouse-ul si copia intr-un editor de text ca Word, Notepad etc. In alte cuvinte, textul care se afiseaza in browser si care poate fi identificat in codul sursa al documentului HTML. Textul inclus intr-o imagine, animatie Flash nu este considerat text deoarece motoarele de cautare sunt in incapacitatea de a citi in interiorul unei imagini.

• vizibil : cand spunem “vizibil” ne referim doar la textul care este propus pe paginile site-ului, fara a lua in considerare eventualele tehnici de spam utilizate de unii webmasteri. Orice tentativa care are ca scop ascunderea unui text in codul HTML (prin toate mijloacele posibile, si cu totii stim ca exista nenumarate moduri de a o face) va fi considerata drept spam, si prin urmare nu va beneficia de adjectivul “vizibil”. Notiune de “vizibil” mai exclude : atributele ALT ale imaginilor, atributele TITLE asociate link-urilor, comentariile de cod si orice alt continut a documentului HTML care nu este vizibil in browser.

Localizarea textului

Motoarele de cautare dau mai multa importanta cuvintelor cheie situate in partea superioara a paginii. Primul paragraf de text vizibil al fiecarei pagini este considerat ca fiind cel mai important.

Prin urmare, este de preferat sa plasati cuvintele cheie principale ale paginii cat mai aproape de eticheta < body > a documentului HTML. Prezenta cuvintelor cheie pe pagina va fi considerata mai pertinenta de catre motoarele de cautare daca acestea sunt folosite in primul paragraf de text vizibil. O pagina web optimizata trebuie sa contina minim 150 de cuvinte insa doar primele 30 sau 60 sunt considerate de maxim interes.

Utilizarea tag-urilor de formatare HTML

Motoarele de cautare sunt sensibile la utilizarea tag-urilor de formatare HTML. Le puteti considera ca un mijloc de a va ameliora reactivitatea paginilor pe cuvintele cheie strategice.

Robotii motoarelor de cautare identifica tag-urile de tip < Hn> prezente in eticheta < body > a documentului HTML pentru a extrage titlurile. Apoi, informatiile gasite vor fi comparate cu densitatea cuvintelor cheie din continut. Prin urmare, informatiile prezente in tag-urile < Title > si < Hn > permit orientarea motorului de cautare spre cuvintele cheie pertinente ale unei pagini.

In plus, acestea permit ierarhizarea informatiilor importante ale unui pagini. Va sfatuim sa folositi tag-ul < h1 > pentru a pune in evidenta titlurile, iar subtitlurile cu ajutorul tag-urilor < h2 >, < h3 >… Structurarea informatiilor se va realiza cu ajutorul tag-ului < p > iar cuvintelor cheie sau expresiilor importante li se vor da importanta prin utilizarea tag-ului < strong >.

Indicele de densitate al unui cuvant cheie

Pentru mult timp, numarul de aparitii alea unui cuvant cheie pe pagina era considerat de maxim interes de catre motoarele de cautare. Astazi, acestea isi bazeaza algoritmii de pertinenta pe notiunea de indice de densitate, in engleza Keyword density.

Indicele de densitate al unui cuvant cheie desemneaza raportul dintre numarul de aparitii al unui cuvant si numarul total de cuvinte cheie de pe pagina.

Exemplu : Daca o pagina contine 100 de cuvinte iar un termen este repetat de 3 ori, indicele de densitate este 3/100 = 3%

Pentru ca o pagina sa fie optimizata pentru un cuvant cheie strategic, indicele de densitate al respectivului cuvant cheie ar trebuie sa fie cuprins undeva in intervalul 3% – 6%.

Diferitele forme ale unui cuvant, distanta dintre cuvinte si ordinea lor

O pagina pozitionata pe cuvantul “masina” nu va fi neaparat pozitionata si pe cuvantul “masini”.

Prin urmare, nu uitati sa inserati in continutul textual al paginilor toate formele cuvantului : feminin, masculin, singular si plural. De asemenea, va sfatuim sa folositi cati mai multe cuvinte din familia de cuvinte asociata unui termen.

In ceea ce priveste forma literelor (minuscula sau majuscula), acest criteriu nu este luat in calcul de catre motoarele de cautare. Cuvintele, ca de exemplu : IBM, ibm sau Ibm sunt interpretate in acelasi fel.

De asemenea, utilizati pe cat posibil asocierile de cuvinte si expresii (anunturi imobiliare, vanzari imobiliare etc…). Astfel, va multiplicati sansele ca site-ul dvs sa se pozitioneze pe cautari mai specializate.

Daca doriti sa va pozitionati site-ul pe expresia “Paris Hilton”, construiti fraza in asa fel incat cele doua cuvinte sa fie prezente pe pagina unul langa altul. In alte cuvinte, o pagina care contine cuvintele “Paris” si “Hilton” alaturate, are mai multe sanse sa se pozitioneze pe expresia “Paris Hilton” decat daca cuvintele sunt folosite unul la inceputul textului si celalalt la sfarsit.

Ordinea cuvintelor in propozitie este si ea importanta, mai ales pentru motorul de cautare Google. O pagina optimizata pentru expresia “Paris Dakar” va fi mai putin reactiva pe “Dakar Paris”. Tineti bine cont de acest aspect in momentul definirii strategiei de cuvinte cheie !

O pagina = O tematica

Cu scopul de a oferi informatii pertinente utilizatorilor, motoare de cautare analizeaza continutul paginii in incercarea de a extrage o idee principala din document. Robotii motoarelor de cautare se poate gasi in imposibilitatea de a rezuma pertinent o pagina care abordeaza prea multe tematici.

Va sfatuim sa abordati o singura tematica pe pagina. Este mai bine sa propuneti mai multe pagini cu teme unice decat o pagina lunga care abordeaza mai bune subiecte din domenii diferite.

Pagini multilingvistice

Motoarele de cautare reactioneaza negativ la prezenta unui continut textual multilingvistic (in mai multe limbi). Prin urmare, evitati sa propuneti, pe o pagina, text in mai multe limbi.

Si in final, nu uitati : un site trebuie sa raspunda inainte de toate nevoilor si asteptarilor internautilor. Asa cum se afirma de mai bine de 10 ani pe Web, content is king ! – pe web continutul este cel care face diferenta.
Sursa : http://www.iseomseo.ro

There are no comments yet...

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

© 2010 - 2015 4SEO. All rights reserved.