Penalitati SEO

Penalitati SEO

In cateva din articolele seo realizate anterior, am discutat despre partea pozitiva/corecta (Factorii de evaluare in optimizare, Crearea de continut optimizat pentru motoare de cautare) de a optimiza un site Web. Ele va vor ajuta in optinerea de locuri convenabile la cautarile pe motoarele de cautare.

As dori sa evidentiez partile negative/incorecte din optimizare ce pot aduce penalitati site-urilor Web. Aceste modalitati nu sint doar ipotetice, multe din ele sint confirmate de catre precizarile motoarelor de cautare si evident listarea la cautari, a unor site-uri Web ce au folosit sau folosesc astfel de modalitati negative de optimizare “onpage”.

Modalitati “Onpage” negative/incorecte:

  • Text prezentat doar in format grafic (imagine):

Nu e bine sa detineti continut in format grafic. Robotii motoarelor de cautare nu citesc imagini, ei fiind specializati in citirea caracterelor din cadrul continutului sau a codului HTML. Cautarile in motoarele de cautare se fac prin cuvinte si nu prin inserare de imagini.

  • Legaturi cu site-uri Web ce fac spam:

Evitati sa faceti legaturi directe intre site-urile dumneavoastra si aceste site-uri. In general, detinatorii de astfel de site-uri Web nu se opresc in a trimite Spam sau a se folosi de “invecinarea” cu dumneavoastra. Sinteti singurii care veti avea de suferit, ei deja folosindu-se de rezultatele corecte pe care le-ati optinut prin optimizarea site-ului.

  • Redirectare folosind “refresh Meta Tags”:

Nu trimiteti vizitatorul de pe o pagina inexistenta sau mutata, imediat si direct dupa accesare. Folositi modalitatile standard de redirectare, cum ar fi Codurile de Status ale HTTP definite de W3.org

  • Cuvinte cheie care “otravesc”:

Momentan pentru site-urile Web in romana nu e o problema evidenta folosirea de astfel de cuvinte. Dimpotriva, multi le folosesc intr-o forma intentionata.

Pentru site-urile in engleza, se stie ca anumite cuvinte sint evitate. Cateva exemple de “Poison words” care site-urile in engleza ar trebui sa le evite: links, TOS, resources, contact, about, privacy, policy, help, search, website, new, fresh, updated, click, best, largest, cool, awesome, top.

Ca definitie, aceste cuvinte sint:

Cuvinte care sint cunoscute ca facand o descrestere in numarul listarilor la cautarile pe motoarele de cautare. Aceste cuvinte nu trebuiesc folosite in: titlu, descriere sau/si URL. Site-urile nu sint scoase in totalitate din listarea motoarelor de cautare, doar ca ranking-ul unor pagini va fi in scadere. Nu doar cuvintele Adult (obscenitatile) sint considerate cuvinte “otravitoare” pentru un site Web.

  • Folosirea excesiva a intercalarilor de legaturi (Cross linking):

Daca detineti site-uri gazduite pe acelasi web host, intercalare excesiva facuta intre aceste link-uri ar putea sugera o singura intrare, deci usor de descoperit si de penalizat. Faceti legaturi intre site-uri doar in paginile care trebuiesc facute si nu exagerati.

  • Folosirea de texte ce apartin altui domeniu:

Nu folositi texte ce apartin altor domenii, (nici chiar preluate prin sistem RSS Feed) chiar daca acest lucru ar putea parea benefic pentru dumneavoastra.
Site-urile care practica acest obicei pot fi acuzate de clonare de site-uri (in cazul in care continutul e preluat in intregime) sau de utilizare de continut duplicat (in cazul folosirii de articole sau stiri).
Conform brevetului Google, date de emitere a documentului original e cea valida si deci, site-ul respectiv va avea castig de cauza. Clonele si continutul duplicat poat rezista in indexul motoarelor de cautare o scurta perioada de timp.

Aceste activitati contravin legilor ce apara Dreptul de Autor si sint sanctionate.

  • Folosirea exagerata de cuvinte cheie in elemente HTML:

Evitati folosirea de cuvinte cheie in descrieri, titluri de pagini sau link-uri, alt-urile imaginilor, etc. Pot fi considerate ca facand Spam. Folositi cuvinte relevante pentru pagina respectiva, astfel veti realiza o densitate buna de cuvinte cheie, ceea ce va ridica site-ul la cautarile dupa cuvintele cheie, evident doar in cazul in care si restul modalitatilor de optimizare corecta “onpage” vor fi relevante pentru intreaga pagina.

  • Folosirea de link-uri dinamice:

Evitati folosirea de link-uri dinamice ce pot lasa impresia de instabilitate sau de pierdere a sesiunilor ID. Deasemenea, evitati folosirea frame-urilor in site.

O modalitate de evitare, e refacerea acestor link-uri prin “mod_rewrite”.

  • Folosirea de pagini Flash:

Paginile realizate in Flash nu pot fi citite de robotii motoarelor de cautare. Se pot adauga unele elemente care sa poata fi citite dar ele nu pot ajuta acest site pentru rezultatele dupa cuvinte cheie.

In genereal, aceste site-url Web nu sint facute pentru cautari, ci efectiv sint site-uri pentru prezentare.

  • Folosirea de texte invizibile:

Folosirea de texte invizibile poate parea benefica pentru un site. Motoarele de cautare au un sistem de raportare a acestora si multe din ele au fost scoase de la rezultatele pentru anumite cautari.
Aceste practici sint considerate ca fiind Spam ceea ce va actiona asupra site-ului respectiv in cazul in care acesta este raportat.

Dupa scoaterea elementelor de Spam, site-ul poate fi trimis spre reindexare, dar nu garanteaza nimeni pozitionarile anterioare sau o imbunatatire evidenta.

  • Pagini “Gateway”, “Doorway” sau folosirea “cloaking”-ului:

Evitati realizarea, folosirea acestor pagini.

Google stipuleaza clar negativitatea folosirii lor:

Make pages for users, not for search engines. Don’t deceive your users or present different content to search engines than you display to users, which is commonly referred to as “cloaking.”

Avoid “doorway” pages created just for search engines, or other “cookie cutter” approaches such as affiliate programs with little or no original content.

  • Evitati schimbarea frecventa a geolocatie IP-ului:

Se stie ca daca un site a fost mutat catre un alt IP, atunci modul de evaluare al site-ului va suporta actiuni conforme cu locatia IP-ului nou.

Stabiliti dinainte geolocatia IP-ului si locatia geografica a site-ului, astfel incat rezultatele la cautari sa nu depinda de acest lucru.

Cu alte cuvinte, incercati sa jucati jocul corect, astfel incat penalitatile Seo sa nu vi se poata artibui.

Angajati prestatori de servicii SEO sau firme specializate, intrebati despre posibilitatile reale pe care acestia le au spre realizarea contractului oferit de dumneavoastra.

There are no comments yet...

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

© 2010 - 2015 4SEO. All rights reserved.