SEO este o investitie pe termen lung

SEO este o investitie pe termen lung

Ne-am luat rams bun de la vechiul SEO, care folosea Pagerank-ul ca unitate de masura clara pentru stabilirea ordinii in motoarele de cautare. A fost dat la o parte de notiunea de “autoritate” sau “incredere” in site pentru care nu mai avem unitate de masura. Algoritmul s-a modificat pentru a face loc relevantei si increderii in informatia furnizata in detrimentul popularitatii paginii.

In momentul de fata putem spune despre site-urile web sunt ca vinul. Valoarea lor creste cu cat sunt mai vechi, bine alese, vorbite de bine si pastrate la rece (coolness factor).

Daca pe langa asta mai adaugam si comortamentul utilizatorilor, cu noile experimente Google care aduc elemente ale site-urilor de Social Bookmarking in cel mai utilizat motor de cautare (prin personalizarea ordinii rezultatelor), o sa putem vorbi in curand de un sfarsit al SEO-ului asa cum il stiam pana acum si dezvoltarea celui constructiv (SEO 2.0) care pune accent pe relevanta informatiei, uzabilizate, accesibilitate si studierea comportamentului vizitatorului pentru a maximiza avantajele vizitei lui pe site.

Daca v-ati urmarit rezultatele in Google ati observat ca stabilitatea pozitiei unui site este cu atat mai mare cu cat este mai aproape de locul 1, iar efortul pentru a duce un site pe o pozitie mai inalta creste exponential. Ar trebui sa va dati seama de aici ca este o diferenta destul de mare intre a stabili ca obiectiv o pozitie in primele 10 rezultate si una in primele 5.

Sa faci SEO pentru un site nu este o procedura standard si de cele mai multe ori puterea concurentei sau a propriului site si eforturile depuse pentru depasirea ei se afla in limite prea largi pentru a face estimari.

Deci data viitoare cand cereti servicii de optimizare stabiliti-va pentru sine obiective ca “locul 1 pentru “baloane de sapun”” pentru ca astfel de promisiuni vin de obicei impreuna cu “ce o da Domnul pentru restul”. Mai bine de atat, exprimati-va interesul pentru anumite cuvinte cheie si asigurati-va ca au fost puse in evidenta in site, dar urmariti crearea si promovarea unui site care sa permita dezvoltarea pe termen lung a site-ului si pentru toata “familia de cuvinte cheie”.

In concluzie… nu va mirati cand vi se refuza dorinta de a face SEO pentru un site fara viitor. Cele mai multe site-uri care nu au vizitatori si ajung sa ceara servicii SEO fac asta fie pentru ca sunt construite pe o structura proasta de link-uri, fie sunt atat de proaste incat au nevoie de redesign sau pur si simplu nu exista continut relevant in site.

Sa spunem ceva si despre promovarea web pentru ca multa lume nu stie care este diferenta intre ce aduce o reclama gen Google Adwords si cea facuta direct cu site-urile care afiseaza reclame Adsense.

Intre primirea banilor prin Adwords si cei dati prin Adsense, Google isi pastreaza o portie mai mare de 50%. Din anumite motive aceasta este necunoscuta. Creand legatura intre advertiser si publisher Google reuseste sa stranga sume impresionante si pe undeva meritate de vreme ce site-urile care isi schimba topicul de la o pagina la alta pot obtine venituri mai mari beneficiind de reclame relevante (si implicit mai bine platite).

Dar… cand vine vorba de un site relevant pentru domeniul nostru de activitate, cumpararea reclamei prin Adsense pe acest site reprezinta o greseala din doua puncte de vedere. O intelegere directa intre cele doua site-uri ar duce la redistribuirea comisionului care l-ar fi luat Google intre cele doua parti, apoi obtinerea unor link-uri relevante pe site-ul respectiv va duce la cresterea ranking-ului site-ului nostru si aparitia lui printre rezultatele organice, in ciuda celor care inca mai cumpara reclama platita la Google si se afla in partea dreapta, printre “legaturile sponsorizate”.

There are no comments yet...

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

© 2010 - 2015 4SEO. All rights reserved.