SEO (organic) vs CPC

SEO (organic) vs CPC

SEO (organic) vs CPC

Manat de inversunarea cu care unii resping campaniile CPC pe Adwords in zona Romania, am zis sa facem o discute pe tema asta: Promovare organica (SEO) sau campanii CPC/CPM ?

Si ca sa stabilim de la bun inceput care este pozitia mea vis-a-vis de cele doua metode de promovare online, trebuie sa spun ca promovarea organica si naturala o practic fara incetare, a devenit un “must be done” la orice proiect dezvoltat de la 0 si este prima propunere facuta oricarui client. Apoi, o campanie Adwords bine gandita si tintita acolo unde trebuie, vine pe locul 2.

De ce? Pentru ca, in acceptiunea mea, SEO se face o singura data bine, apoi se intretine permanent si obligatoriu, si aduce rezultate pe termen foarte lung. Pe de alta parte, CPC-ul ofera un boost rapid in momentele cheie, de exemplu vanzarile de sarbatori sau lansarea unui site nou ce are nevoie de audienta. As spune ca cele doua metode se completeaza perfect, si nici pe departe nu se exclud. Si aici vine problema mea… foarte multi exclud CPC-ul din planul de promovare. De ce?

As indrazni sa spun ca, un motiv pentru aceste excluderi, il reprezinta lipsa de experienta in managementul unor astfel de campanii, si, in momentul cand nu stii sa tii sub control o astfel de campanie si mai ales nu stii sa faci “fine tuning”, in mod sigur costurile o vor lua razna si ROI-ul va fi mai mult decat jalnic.

Nu cred ca Adwords functioneaza atat de bine in afara pur si simplu, si in RO nu merge deloc, la fel, pur si simplu. Cred ca tine de experienta si de disponibilitatea de a incerca!
Si pana la urma, SEO sau CPC…?
Internetul ne spune ca, foarte multi utilizatori ai search-ului Google (la nivel mondial, luat la gramada) NU dau click pe rezultatele sponsorizate aka CPC, ci prefera sa click-uiasca pe rezultatele naturale, cu toate ca rezultatele platite sunt afisate primele in paginile de rezultate. Analizandu-mi comportamentul am observat ca si eu fac la fel, deci este foarte probabil ca si tu, cititorule sa faci intocmai.
Vorbind in procentaje, aproximativ 70% din clickurile efectuate pe rezultatele Google, se dau pe rezultatele naturale, deci obtinute prin SEO organic. Avand in vedere procentajul foarte ridicat, cred ca este evidenta importanta SEO organica, pentru orice site care vrea sa vand ceva, orice (audienta, produse, etc)

Restul de 30% sunt clickuri efectuate pe listarile platite, deci CPC. Credeti ca 30% este un procent care merita ignorat?

As inchide cu: In primul rand SEO si apoi CPC!

Sunteti de alta parere? Aveti experiente de orice fel in Adwords – pe Romania? Share it…

One Comment

  • Reply

    Marius MailatReplied on 24/08/2010

    SEO este investitie pe termen lung, reclama platita e investitie pe moment. SIngura solutie in recesiune e clar orientarea pe solutii monitorizabile, unde poti sa vezi ROI-ul.

    Problema se pune asa: investesti 3000 euro pe luna in Adwords sau 1000 euro pe luna timp de 6 luni si dupa 6 luni inchizi campaniile de Adwords.

    Asa gandesc eu, insa cei din varful fimelor gandesc cu totul altfel. Sunt si greu de convins ca optimizarea web e o solutie.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

© 2010 - 2015 4SEO. All rights reserved.