SEO si locatia geografica a site-ului

SEO si locatia geografica a site-ului

SEO si locatia geografica a site-ului, legatura intre locatia fizica a serverului pe care este website-ul si pozitionarea in motoarele de cautare.

Geolocatia IP-ului

Ideia de baza este ca cel mai bine ar fi sa iti gazduiesti site-ul pe un server din tara pentru care faci site-ul, indiferent de extensia domeniului. De, exemplu daca site-ul tau e in limba franceza si vrei vizitatori din Franta, atunci ar fi cel mai indicat sa iti gazduiesi site-ul pe un server in Franta cu IP de Franta.

In acest fel Google poate asocia website-ul cu tara respectiva.

In principiu problema ridicata despre locatia serverului pe care este gazduit site-ul si locatia celui care face cautarea este destul de simpla.
Sa presupunem ca site-ul tau este gazduit pe un server in US, site-ul fiind in limba romana si vizand vizitatorii din Romania.
Este foarte probabil sa nu te poti ridica deasupra concurentei la un keyword important, in Google cel putin, din simplul motiv ca Google ia in calcul la afisarea rezultatelor si locatia serverelor. Vei fi listat in rezultate, insa nu acolo unde ar trebui in mod normal.

De exemplu, sa spunem ca prin intermediul site-ului vinzi tablouri si vrei ca lumea sa te gaseasca in Google cautand cuvantul cheie “tablouri”.
Dupa calitatea site-ului, a continutului, etc. ai tot dreptul sa fii pe primul loc, insa probabil ca nu vei fi din cauza ca Google ofera un procent de relevanta ridicat site-urilor care au locatia pe teritoriul Romaniei.
In aceleasi circumstante, daca iti muti site-ul de pe serverul din US, pe un server in Romania, probabil vei castiga pozitia care ti se cuvine.

In afara de Google, celelalte motoare de cautare nu folosesc Geolocatia IP-ului in afisarea rezultatelor.

Unele motoare de cautare se folosesc de locatia backlink-urilor. De exemplu daca din toate backlink-urile pe care le ai, cele mai multe provin de pe site-uri gazduite in Romania, atunci se considera ca site-ul tau este relevant pentru romani si astfel poti castiga cateva pozitii in rezultate.

Unii sunt de parere ca regionalismul in SEO nu exista decat pentru site-urile non-english, parerea mea e ca gresesc.

Concluzie: Daca site-ul pe care il detii se adreseaza romanilor din Romania atunci muta-l pe un server in Romania (daca nu este deja aici), daca se adreseaza nemtilor, atunci il muti pe un server in Germania, etc. Google ia in considerare acest factor cand afiseaza rezultatele.

There are no comments yet...

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

© 2010 - 2015 4SEO. All rights reserved.