Sfaturi SEO privind alegerea unui domeniu

Sfaturi SEO privind alegerea unui domeniu

Nu mai este demult un secret ca numele de domeniu al unui site este un criteriu important in procesul de optimizare. Rolul cheie pe care acesta il ocupa in succesul unui site web da nastere la multe discutii si intrebari legate de forma numelui de domeniu. Din pacate, de cele mai multe ori decizia vine ca un compromis, nu intotdeauna satisfacator.
Alegerea unui nume de domeniu joaca un rol cheie in succesul unui site web. El reprezinta, in oarecare masura, identitatea firmei dvs pe web. Un site va fi identificat, listat in directoare web, motoare de cautare, site-uri de specialitate pe baza acestui nume de domeniu.

Pentru cei care nu stiu, un nume de domeniu este acea adresa pe care o tastati in bara de adrese a browser-ului web pentru a accesa un anumit site. Mai tehnic, un nume de domeniu reprezinta o insiruire unica de caractere, atribuita unei adrese IP a unui server permanent conectat la Internet. Unei adrese IP ii pot fi atribuite mai multe nume de domenii, fiecare dintre ele fiind unice.

Va oferim cateva sfaturi bune de luat in seama atunci cand va hotarati sa achizitionati un nume de domeniu pentru site-ul dvs. personal sau al firmei dvs.

Ce nume de domeniu trebuie ales ?

Prezenta cuvintelor cheie in numele de domeniu este adesea un criteriu determinant in orice proces de referentiere. Bineinteles, un nume de domeniu pertinent nu este de ajuns pentru a obtine o buna vizibilitate in motoarele de cautare. Desi el poate influenta pozitionarea unui site in SERPs, o optimizare completa a site-ului este necesara. Prin urmare, numele de domeniu nu trebuie privit ca un aspect esential dar el poate aduce un beneficiu deloc neglijabil.

De regula, numele de domeniu al unui site este alcatuit din :
• numele firmei,
• unu sau mai multe cuvinte reprezentative pentru tematica pe care o abordeaza site-ul respectiv
• fie dintr-o asociere a elementelor mai sus mentionate.

Care este cea mai buna alegere ?

Raspunsul la aceasta intrebare reiese din strategia de marketing pe care o derulati.

Daca notorietatea numelui de marca al firmei dvs este un indicator demn de luat in seama sau daca unul dintre obiectivele principale de marketing este promovarea numelui de marca a firmei dvs, este de preferabil sa alegeti prima varianta.

In cazul in care obiectivul dvs principal este castigarea unei bune vizibilitati in motoarele de cautare, va recomandam a doua varianta. In optimizarea unui site pentru motoarele de cautare, ideal ar fi ca numele de domeniu sa contina unul sau mai multe cuvinte reprezentative pentru tematica pe care o abordeaza site-ul. Acest lucru va contribui la o mai buna pozitionare a site-ului dvs pe termenii utilizati.

Totusi, oricare ar fi varianta pe care o preferati trebuie sa fiti constienti ca este vorba despre o decizie pe termen lung.

Nume compuse : cu cratima sau fara ?

Daca societatea se numeste “Coca Cola”, numele de domeniu trebuie sa fie “cocacola” sau “coca-cola” ?

Daca privim exclusiv din punct de vedere SEO, raspunsul la acesta intrebare este simplu : daca alegeti un nume de domeniu compus din mai multe cuvinte, termenii trebuie despartiti prin cratima. In caz contrar, motoarele de cautare il vor percepe ca pe un singur cuvant, ceea ce nu va va ajuta cu nimic in campania de referentiere.

Care este lungimea optima ?

Lungimea unui nume de domeniu nu poate fi mai mare de 67 de caractere, exceptand extensia acestuia. Va sfatuim insa sa alegeti un nume de domeniu cat mai scurt. Cu cat numele de domeniu este mai lung cu atat creste posibilitatea tastarii adresei in mod eronat.

Care este extensia optima ?

Orice nume de domeniu are obligatoriu si o extensie.

In referentiere, nu exista nici o dovada ca extensia numelui de domeniu ar influenta pozitionarea unui site in rezultatele motoarelor de cautare. In alte cuvinte, fie ca optati pentru .ro, .info, .biz sau .com, aceasta decizie nu ar trebui sa aiba vreo incidenta asupra pozitionarii viitoare a site-ului dvs.

In alegerea extensiei numelui de domeniu, decizia ar trebuie sa fie luata in functie de publicul tinta :

• Un site care se adreseaza publicului roman, prezentand un continut in romana ar trebui sa fie disponibil pe un nume de domeniu avand extensia .ro
• Un site care se adreseaza publicului american, prezentand un continut in engleza ar trebui sa fie disponibil pe un nume de domeniu avand extensia .com
• Un site care are o vocatie internationala, ar fi de preferat ca el sa fie accesibil dupa mai multe adrese : .fr pentru versiunea franceza, .com pentru versiunea engleza etc.
• O asociatie ar putea sa opteze fara nici o problema pentru o extensie .org

Totusi, luand cazul exceptional in care avem 3 site-uri perfect identice, singurul criteriu de diferentiere fiind extensia numelui de domeniu, tindem sa credem, bazandu-ne pe experienta noastra in optimizarea site-urilor, ca motoarele de cautare vor prefera site-ul beneficiind de extensia aferenta limbii interogarii.

Vechimea numelui de domeniu este importanta ?

Vechimea numelui de domeniu este extrem de importanta pentru motoarele de cautare in special pentru Google. Am putea chiar crede ca in viitorul apropiat acest criteriu va deveni esential.

Studiile arata ca Google acorda mult mai multa incredere site-urilor carora beneficieaza de o vechime. De aici vine si notiunea de Trust Rank.

Data de reinnoire joaca si ea un rol : un nume de domeniu care este reinnoit la o perioda de 5 ani ar constitui o dovada de mai mare incredere pentru Google decat acela care trebuie reinnoit in fiecare an. Motoarelor de cautare, prin definitie, nu le place sa-si asume riscuri.

Acestea sunt doar cateva sfaturi practice despre cum sa alegeti un nume de domeniu pertinent pentru o campanie SEO. In cazul in care considerati ca au ramas intrebari fara raspuns, nu ezitati sa ne contactati prin intermediul formularului de contact. Asteptam cu nerabdare intrebarile dvs si cu siguranta va vom raspunde.

There are no comments yet...

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

© 2010 - 2015 4SEO. All rights reserved.