Numele de URL, acronim de la Uniform Resource Locator, desemneaza un mod uniform de a localiza o resursa (un fisier sau un document) pe Internet. Un URL specifica adresa unui fisier pe web, adresa care este unica pentru fiecare resursa in parte. Software-ul pe care il folositi pentru a naviga pe internet (browserul), foloseste URL-ul pentru a prelua un fisier de pe serverul web pe care acesta se afla.
Ca sa fie optimizata, structura URL-urilor unui site trebuie sa fie una cat mai simpla posibil. Continutului site-lui trebuie organizat astfel incat URL-ul sa aiba o structura logica si inteligibila pentru utilizatori. Este de preferat sa inlocuiti ID-urile cu termeni logici in legatura cu tematica abordata pe pagina.
De exemplu, pentru cei care sunt pasionati de pescuit, un URL de tipul http://ro.wikipedia.org/wiki/Pescuit ii va incita in a accesa pagina respectiva si in plus acesta va fi pertinent si pentru motoarele de cautare, pe cand un URL de http://www.exemplu.ro/index.php?id_sezione=360&sid=3a5ebc944f41daa6f849f730f1 nu va fi nici atragator pentru utilizatori si nici pertinent in procesul de optimizare.
De asemenea, pentru ca un URL sa fie pertinent, va recomandam sa separati cuvintele in interiorul acestuia. http://www.exemplu.ro/pescuit-sportiv.html este mai pertinent decat URL-ul http://www.exemplu.ro/pescuitsportiv.html. Ca si separator va sfatuim sa folositi cratima in locul underline-ului. Google nu considera (_) ca fiind un separator, prin urmare riscati ca URL-urile sa apara in ochii motoarelor de cautare ca o alaturare de cuvinte lipsita de inteles.
URL-urile complexe, ne referim aici la cele compuse din numerosi parametrii, pot da nastere la un numar mare de URL-uri cu continut duplicat sau prea similar ceea ce va pune numeroase probleme in timpul fazei de crawl. Este posibil ca robotii motoarelor de cautare sa se gasesca in incapacitatea de a crawla eficient si indexa integralitatea paginilor unui site. In consecinta, va sfatuim sa reduceti pe cat posibil numarul parametrilor in URL-uri.
Prin urmare :
• Utilizati cuvinte cheie in URL-uri. URL-urile care contin cuvintele cheie vor contribui la ameliorarea pozitionarii paginii pe cuvintele cheie folosite.
• Separati cuvintele in interiorul URL-urilor. Preferati cratima in locul underline-ului.
• Creati o structura simpla. Structura bazata pe fisiere permite o mai buna organizare a continutului unui site, usurand in acelasi timp navigarea in interiorul site-ului.
• Intotdeauna asigurati-va ca un URL = o pagina, pagina prezentand un continut unic.
Evitati :
• Utilizarea URL-urilor lungi, care contin multi parametrii sau sesiuni de utilizator
• Utilizarea URL-urilor generice de genul « pagina1.html »
• Utilizarea in mod excesiv de cuvinte cheie in URL-uri
• O structura pe prea multe niveluri : (ex : /niv1/niv2/niv3/niv4/niv5/niv6/pagina-mea.html”).
• Inserarea unor cuvinte cheie in URL, cuvinte care nu au nici o legatura cu continutul
• Existenta mai multor URL-uri pentru aceeasi pagina (ex : “exemplu.ro/pagina.html” si “sub.exemplu.ro/pagina.html” care trimit catre acelasi continut).
• Amestecarea, in interiorul site-ului, a URL-urilor cu si fara www
• Utilizarea majusculelor, caracterelor speciale etc.
Acestea sunt doar cateva sfaturi practice privind structura unui URL. In cazul in care considerati ca au ramas intrebari fara raspuns, nu ezitati sa ne contactati prin intermediul formularului de contact. Asteptam cu nerabdare intrebarile dvs si cu siguranta va vom raspunde.