Strategia SEO Long tail

Strategia SEO Long tail

Auzim in mod regulat vorbindu-se de long tail dar putini sunt cei care inteleg cu adevarat acest concept si mai putin sunt cei care il si utilizeaza in procesul de optimizare al unui site pentru motoarele de cautare.

Amintit atunci cand este vorba despre vanzarea de produse pe internet sau de ameliorarea vizibilitatii in motoarele de cautare, conceptul Long tail desemneaza o teorie despre comportamentul de cautare al utilizatorilor de internet. Autorul acestei teorii, Chris Anderson vorbeste in cartea sa, “The Long Tail: Why the Future of Business Is Selling Less of More“, despre acel tip de intreprinderi a caror cifra de afaceri provine in mare parte dintr-o infinitate de mici vanzari.

De exemplu Amazon, bine cunoscuta librarie electronica, isi imparte cifra de afaceri in felul urmator : 60% din cifra de afaceri provine din vanzarea bestsellerilor, ramanand ca 40% sa fie asigurata de diferite mici vanzari. La fel se intampla si pe piata fizica. Am putea crede ca, de exemplu, cifra de afaceri a magazinului Diverta provine in mare parte din vanzarea de carti bestseller, fiecare cumparate intr-un numar mare. Insa, Diverta propune si alte zeci de mii de diferite produse. Cifra de afaceri a companiei provine din vanzarea unui numar mare de produse mai putin cunoscute, care puse cap la cap, depasesc cu mult vanzarile bestseller-urilor.

Pe internet, principiul este acelasi. In medie, 70% din traficul unui site provine dintr-un numar foarte mare de asocieri de cuvinte cheie, cu un volum scazut de cautare.

Grafic conceptul de long tail poate fi reprezentat in felul urmator :

Este esential de stiut ca din ce in ce mai putini utilizatori tasteaza un singur cuvant in formularul de cautare. Cresterea exponentiala a numarului de pagini web cat si o mai buna cunoastere a motoarelor de cautare explica acest fenomen.

Aceasta tendinta are ca si consecinta dezvoltarea de milioane de combinatii posibile de cuvinte de cautare. Astazi, sunt din ce in ce mai frecventi utilizatorii care tasteaza 3 sau chiar 4 cuvinte in formularul de cautare. Studiile arata ca, aproximativ 14% din internauti introduc un sigur cuvant in motoarele de cautare, pe cand 60% dintre ei prefera cautari ce se compun din 3 cuvinte sau chiar mai multe cuvinte. Tendinta continua sa fie marirea numarului de cuvinte ale cautarii.

Aceste cifre se traduc printr-o necesitate a utilizatorului de a primi informatii cat mai pertinente, care sa raspunda intrutotul dorintei lui de cautare.

Utilizati o schema strategica progresiva !

Se stie ca optimizarea naturala a unui site nu se realizeaza de astazi pe maine. Este un proces lent ale carui efecte se vad in timp. Inainte sa incercati pozitionarea unui site pe cuvinte generice, este important ca la inceput, sa penetrati piata folosind termeni specializati, in relatie directa cu continutul site-ului dvs, cu serviciile sau produsele pe care le propuneti.

In loc sa vizati cuvinte cheie hiperconcurentiale sau prea generice pe care site-ul dvs nu ar avea nici o sansa sa se pozitioneze in primele trei pagini ale motoarelor de cautare, mai bine concentrati-va eforturile pe cuvinte targhetate si calificate.

Altfel spus, decat sa va pozitionati site-ul dincolo de a treia pagina a motoarelor de cautare pe cuvinte generice, mai bine incercati pozitionarea pe cuvinte mai putin concurentiale, cu un volum de cautare mai scazut, dar pentru care site-ul dvs poate sa se pozitioneze in prima pagina. Sunt mai mari sansele ca site-ul dvs sa fie accesat de utilizatori in a doua situatie decat in prima.

De exemplu, daca obiectivul campaniei dvs de optimizare este pozitionarea site-ului pe cuvantul « ferestre », asigurati-va inainte ca site-ul dvs este pozitionat pe « fabricant ferestre », si pe prima pozitie pe « fabricat ferestre pvc ». Este o idee buna ca pentru inceput, sa vizati cuvantul « fabricant fereste PVC Bucuresti ».

Lucrand pe cuvinte cheie specializate, va mariti sansele de a va pozitiona ulterior site-ul pe un termen generic.

There are no comments yet...

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

© 2010 - 2015 4SEO. All rights reserved.