Mereu intrebarea asta da batai de cap celor noi in SEO. Am vazut-o postata pe Seopedia de catre un user.
Oamenii pun intrebari despre cum e mai bine sa fie scoase in evidenta cuvintele cheie, daca conteaza pentru SEO, daca bold e mai important ca italic, daca cuvintele cu bold ajung sa apara in descrierile de la cautari.
Nu prea intreaba nimeni daca ce efect are un text bold sau italic asupra unui vizitator….
Din punct de vedere al SEO:
1. Textele cu bold ies in evidenta si se pare ca au o importanta in rankings. Boldul arata robotilor, folositi de motoarele de cautare spre indexare, ca acele cuvinte cheie sint importante si deci ar trebui sa fie mai atente cu ele.
De aici, robotii motoarelor de cautare trebuie sa faca relevanta intre cuvintele cheie “bolduite”, textul din care face parte si link-urile ce sustin acel site/pagina.
2. Textele cu italic sint considerate cam la fel de importante, dar probabil nu pe acelasi nivel ca si cele cu bold. Oricum inca nu s-a dovedit clar lucrul asta.
Din punct de vedere al vizitatorului:
1. Textele cu bold atrag vizitatorii la cautari prin modul cum ies in evidenta la descrierile de pagini. Google scoate in evidenta cuvintele cheie cautate pentru a atrage vizitatorii pe acele site-uri.
Uneori, pentru un site e importanta pozitia la cautari, dar si descrierea avuta de acea pagina sau site. In functie de intentia de cautare (comerciala sau de informare) un utilizator poate fi influentat spre a alege o pagina, chiar daca nu e pe locul 1.
Pe site, cuvintele cheie “bolduite” ies mai usor in evidenta, studiile arata ca vizitatorii nu citesc tot textul ci doar il scaneaza de cuvinte cheie sau fraze ce ar putea interesa. Scoaterea in evidenta a acelor cuvinte cheie pot da satisfactie vizitatorilor prin citirea usoara a textului si gasirea de informatii de interes.
2. Textul cu italic e folosit in mod normal pentru cuvinte cheie mai putin importante sau pentru a scoate in evidenta cuvinte din alte limbi.
Nu e indicat folosirea excesiva de bold pe site, abuzul poate duce la spam pentru motoarele de cautare. Cuvintele marcate trebuie sa fie relevante textului si nu trebuie sa creeze senzatia ca acel text e scris pentru motoarele de cautare, ci pentru oameni.