Foarte putin se discuta de optimizare SEO a imaginilor.
http://images.google.com este un motor de cautare foarte folosit pentru gasirea de imagini. Acest motoras de cautare poate aduce un trafic important care poate fi foarte bine monetizat.
Daca gasesti nisa buna poti sa ajungi si la 5000 – 6000 de vizitatori unici / zi fara probleme si pe termen lung. De ce pe termen lung? Pentru ca pozitiile imaginilor nu se schimba asa repede cum o fac rezultatele din Google.com.ro.etc.
Scurta Descriere a Rezultatelor in Google Images
Pentru exemplul nostru o sa luam urmatoarea cautare: hotel roman baile herculane.
Iata al doilea rezultat este foarte interesant. Url-ul principal care apare este forum.softpedia.ro (acolo am pus in topiocul de turism un link catre articolul meu) si sub, mesajul, “mai multe de la tudormateescu.ro” – pentru ca poza este luata de pe serverul meu.
Rezultatul 6 si 17 de asemenea in momentul de fata imi apartin. Sunt convins, ca atunci cand cineva va cauta, hotel roman baile herculane pentru a gasi poze cu viitoare locatie de concediu, va da de aceste poze. Presupun ca pe cei de la
hotel roman herculane ii va cam incurca acest rezultat.
Concluzie: Prima pagina contine 21 de rezultate. In functie de nisa utilizatorul merge intre 2 si 10 pagini adancime – atat am intalnit momentan din experienta. O data inclus in google.images vei aparea si in alte motoare de cautare precum msn, yahoo si alte motoare si directoare mai mici.
In functie de cautare rezultatele din imagini sunt introduse si in rezultatele organice de pe Google. De obicei sunt puse chiar in fata rezultatelor. Prima oara cand intalnesc acest exemplu. Unde crezi ca-ti vor sari ochii?
9 Pasi pentru Optimizarea SEO cu Succes a Imaginilor
- Denumeste poza corect: cuvant-cheie-1.jpg sau cuvant_cheie_x.jpg sau cuvantcheie.jpg etc
- Obtine pentru o poza o dimensiune a fisierului ideala. Pentru prima pagina analizeaza nisa ta. De obicei primele rezultate au intre 20kb – 100kb.
- Rezolutia pozei: rezolutiile pentru prima pagina deobicei sunt rezolutii mici 300×400 maxim 1024×728. Atentie: google permite si cautarea show image by size asa ca in functie de nisa gandeste bine alegerea ta.
- Numele url-ui unde se afla poza
- Cuvantul “poza”, picture, photo, image in domeniu/url/heading/title ajuta mult + alte cuvinte conexe (wallpaper, screensaver, photography, pics etc)
- Cuvintele din jurul pozei: deasupra si imediat sub. Lumea are obiceiul de a pune sub poza o descriere si un titlu iar tiparul de obicei este urmatorul: nume persoana, produs alaturi de cateva cuvinte descriptive: iphone model xxx; my nokia e71 screensaver, elena topless, etc.
- Linkurile catre pagina cu poze si autoritatea domeniului
- Caracteristicile domeniului: daca esti un site inclinat spre domeniul stiri/news atunci ai sanse mari ca pozele puse de tine sa apara in google.images destul de repede
- Nisa din care faci parte: esti intr-o industrie in care pozele raman aceleasi cu anii sau zi de zi apar noi poze?
Pericole in Optimizarea SEO a Imaginilor
Avand in vedere riscul de a gasii pron Google are dezvoltate niste filtre ale imaginilor foarte necrutatoare. O data intrat acolo nu prea mai iesi si singurul trafic care-l mai primesti va fi de la cei care stiu sa elimine filtrul “Moderate SafeSearch is on” – foarte putini.