Ghid optimizare seo de la google

Ghid optimizare seo de la google

Bine ati venit la ghidul de baza pentru optimizare web oferit de Google.

Chiar daca acest ghid de optimizare web si seo nu va spune secrete care sa va ridice automat in Google, urmand aceste practici descrise aici, motoarele de cautare va vor indexa si vizita mai usor.
Optimizarea web tine in majoritatea datilo de modificarea unor parti mici din website si urmarirea rezultatelor. Vazute separat aceste modificari par modificari mici insa crescand daca ele sunt combinate cu optimizari, ele pot crea un impact considerabil in experienta pe care vizitatorii il vor avea pe site-ul dumneavoastra, precum si un impact vizibil in performanta in rezultatele in cautari naturale, organice. Probabil ca deja iti sunt cunoscute temele din acest ghid, fiindca sunt elemente importante in orice constructie a unei pagini web, dar se poate sa nu folositi tot potentialul lor.

Chiar daca acest ghid contine cuvantul “motoare de cautare” in titlu, am vrea sa iti spun ca trebuie sa iti bazezi deciziile de optimizare in primul rand pe ceea ce este mai bine pentru vizitatorii tai. Ei sunt consumatorii principali ai continutului tau si folosesc motoarele de cautare pentru a gasi continutul tau. Daca te concentrezi prea mult pe modificari care sa iti creasca pozitionarea in motoarele de cautare poti sa ignori calitatea continutului. Optimizarea web inseamna inceputul unei aventuri in a obtine o vizibilitate crescuta in motoarele de cautare.

In continuare o sa eau in site ca exemplu ca sa intelegeti mai bine explicatiile. Pentru fiecare tema, vom ilustra folosind acest site, tehnici si practici recomandate de google.

Numele siteu-lui: Inscrieri in directoare

Numele domeniului:   inscrieredirectoare.com

Scopul site-ului:    vanzari servicii de inscriere in directoare si articole

Marime: mic -6 pagini

Chiar daca site-ul tau e mai mare sau mai mic decat acesta si ofera altfel de continut, temele de optimizare pe care le voi prezenta  se aplica la toate site-urile.

Creeaza titluri pentru pagini web unice si corecte:

Un tag care descrie titlul paginii spune atat vizitatorilor cat si motoarelor de cautare care este scopul paginiii pe care navigheaza. Tagul <title> trebuie plasat inauntrul tagului <head> in continutul documentului HTML, ideal este sa creati un titlu unic pentru fiecare paginia a siteului.

<html>

<head>

<title>Inscriere in directoare</title>

<meta name – “description” Oferim serviciii de inscriere in directoare web romanesti si straine si publicari de anunturi>

</head>

<body>

…………………..

Daca documentul apare in rezultatele cautarilor in motoarele de cautare, titlul va aparea de obicei in primul rand al rezultatului. Cuvintele din titlu sunt ingrosate daca apar in cautarea realizata. Acest fapt ajuta utilizatorul sa recunoasca daca pagina este relevanta pentru cautarea lui.

Titlul paginii poate sa contina numele afacerii sau a siteu-lui si ar putea sa contina alte informatii importante precum: localizarea fizica a afacerii sau poate cateva elemente din oferta si serviciile siteu-lui.

Practicile corecte pentru titlul unei pagini:

Trebuie sa descrie corect continutul paginii:

– Alege un titlu care descrie corect si eficient  tema paginii.

De evitat:

– Folosirea unui titlu care nu are nici o legatura cu continutul paginii.

– Folosirea unui titlu initial nemodificat ca si  ”necunoscut” sau “pagina noua 1″

Creeaza titluri unice pentru fiecare pagina:

Fiecare pagina din site ar trebui sa aiba un titlu unic, lucru care il va ajuta pe Google sa faca distinctia fata de alte pagini de pe site.

De evitat:

– Folosirea unui singur titlu in toate paginile sau pentru un numar mare de pagini.

Foloseste titluri scurte insa descriptive:

Titlurile pot sa fie si scurte si informatice. Daca titlul este prea lung Google va arata doar o portiune a titlului in rezultatele cautarilor.

De evitat:

– Folosirea titlurilor foarte lungi care nu sunt folositoare utilizatorilor.

– Folosirea unei ingramadiri nefolositoare de cuvinte cheie (keyword stuffing)

Foloseste mata tagul “description”

Tagul care descrie continutul unei pagini (description tag) le spune motoarelor de cautare, deci si lui Google un rezumat al continutului paginii. Daca titlul paginii poate sa fie cateva cuvinte, meta tagul de descriere a unei pagini poate sa fie cateva propozitii sau un scurt paragraf. Google Webmaster Tools ofera o aplicatie de analiza a continutului care iti va indica daca meta tagurile sunt prea lungi sau prea scurte, duplicate de prea mult eori. La fel ca si la tagul <title>, meta tagul description este plasat in inauntrul tagului <head>, in continutul documentului HTML.

<html>

<head>

<title> Inscriere in directoare si promovare web</title>

<meta name=”description” content=”oferim servicii de inscriere in directoare web si promovare web>

</head>

<body>

……………………..

Meta tagul description este important fiindca Google ar putea sa le foloseasca ca si fragmente descriptive pentru paginile tale. Am spus “ar putea” fiindca Google poate sa aleaga sa foloseasca o sectiune relevanta din pagina vizibila a siteului daca acest text este mai relevant pentru cautarea utilizatorului. Ca si alternativa Google poate sa foloseasca descrierea siteului din Open Directory Project daca siteul este listat acolo. Adaugarea tagurilor meta legate de descriere in toate paginile siteului este o practica recomandata in cazul in care Google nu poate gasi o selectie din textul paginii care sa o foloseasca. Un post informativ se gaseste si in Webmaster Central Blog legat de imbunatatirea meta tagului description.

Fragmentele descriptive gen sumar apar sub titlul unei pagini si deasupra url-ului in pagina de rezultate din cautari.

Cuvintele din sumar sunt ingrosate atunci cand se regasesc in cautarea utilizatorului. In acest mod utilizatorul este semnalizat daca continutul paginii se potriveste cu cea ce cauta el. Ma jos este un alt exemplu, de data aceasta demonstrand aparitia a unui fragment intr-o pagina interna a siteului (care ar trebui sa aiba o descriere unica in meta tagul description) continand un articol.

Practici corecte pentru meta tagul description

Fa un rezumat corect a continutului paginii:

Scrie o descriere care este informativa si care ii atrage pe utilizatori daca vad meta tagul description ca si sumarul in rezultatele cautarilor.

De evitat:

– Folosirea unui meta tag description care nu are nici o legatura cu continutul paginii.

– Folosirea unei descrieri generice gen “Aceasta este o pagina” sau “Pagina despre directoare web”

– Folosirea doar a cuvintelor cheie in descriere.

– Copierea intregului continut al paginii in tagul meta tag.

Folosirea descrierii unice pe fiecare pagina:

Avand meta taguri description diferite pe fiecare pagina ii va ajuta atat pe utilizatori cat si pe Google, mai ales in cazul in care cautarile intorc inapoi mai multe pagini din domeniul tau. Daca siteul tau are mii sau milioane de pagini, descrierile facute de mana nu e cel mai usor lucru de facut. In acest caz, poti genera automat aceste descrieri bazate pe continutul paginilor.

De evitat:

– Folosirea a unei singure descrieri in toate paginile siteului sau pentru un numar mare de pagini.

Imbunatateste structura linkurilor:

In momentul in care creezi categorii si nume de fisiere descriptive pentru documentele de pe siteul tau, vei avea un site mai bine prganizat ceea ce va aduce si la o mai buna indexare a paginilor de catre motoarele de cautare. De asemenea cei care vor dori sa puna un link catre continutul tau vor avea la dispozitie adresele url prieteneoase. Vizitatorii pot sa fie intimidati de linkuri lungi si criptice care contin cuvinte care nu le recunosc.

Linkuri neprietenoase pot conduce la confuzii, utilizatorii pot avea greutati in a-si aduce aminte un link din memorie sau pentru a crea un link catre el. De asemenea, utilizatorii pot crede ca o portiune a linkului nu este necesara, in mod special daca linkul are multi parametrii pe care nu ii recunosc, ei ar putea sa ignore o parte, stricand linkul.

Unii useri vor pune un link catre pagina ta si daca linkul tau contine cuvinte relevante care se pot folosi ca si ancora, atunci utilizatorii si motoarele de cautare vor avea mai multe informatii despre pagina decat un simplu ID sau un parametru critic.

In cele din urma, aminteste-ti ca un link catre un document este ca o parte a cautarii in sine, imediat sub titlul si sumarul paginii. La fel ca si titlul si sumarul unei paginii, cuvintele cautate vor aparea ingrosate in link.

Google se descurca in a indexa toate tipurile de structuri de pagina, chiar daca sunt complexe, dar daca iti foloseste timpul pentru a le face cat mai simplu posibil atunci utilizatorii si motoarele de cautare vor avea de castigat. Unii proprietari de siteuri incearca sa realizeze acest lucru prin rescrierea linkurilor dinamice si transformarea lor in linkuri statice, Google se descurca in aceasta situatie, este de luat in seama ca aceasta este o procedura avansata si daca este realizata corect poate cauza probleme de indexare siteului tau. Pentru a invata mai multe despre o buna structura a linkurilor iti recomand o pagina Webmaster Help Center despre linkuri prietenoase.

Practici corecte pentru structura unui link:

Foloseste cuvintele cheie in link:

Linkurile cu cuvinte chei care au relevante pentru continutul siteului  sunt prietenoase pentru vizitatorii care navigheaza pe site. Ei isi vor aminti usor de ele si vor fi tentati mai mult sa le publice la ei pe site.

De evitat:

– Folosirea de linkuri lungi cu parametri care nu sunt neaparat necesare sau cu id-uri pentru sesiuni.

– Folosirea de nume generice ca si “pagina1.html”

– Folosirea excesiva de cuvinte cheie ca si exemplul “inscriere-directoare-inscriere-directoare-web.html”

Creaza o structura a directoarelor simpla:

Foloseste o structura de directoare care iti permite sa organizezi continutul si care usureaza navigarea utilizatorului prin faptul ca le sugereaza unde sunt pe site. Incearca sa folosesti structura de directoare pentru a indica ce tip de continut se gaseste la acel url.

De evitat:

– Structura foarte complexa de directoare precum “…/dir1/dir2/dir3/page.html”

– Folosirea de nume de directoare care nu are nici o legatura cu continutul din ele.

Pune la dispozitie o singura versiune de link:

Pentru a preveni situatia ca utilizatorii sa puna un link care o versiune de link si alt user catre alta versiune de link (aceasta metoda ar putea sa imparta reputatia intre cele doua adrese web), concentreaza-te pe folosirea unui singur link catre o pagina in structura interna a paginilor. Daca observi ca utilizatorii acceseaza aceeasi pagina folosind mai multe linkuri atunci e de preferat sa creezi o redirectare permanenta 301 de la paginile care folosesc link gresit catre cele care sunt linkuri dominante.

De evitat:

– Folosirea de pagini din subdomenii care acceseaza aceasi continut ca si o pagina din directorul principal (domain.com/page.html si sub.domain.com/page.html)

– Folosirea alternativa de versiuni cu prefixe www. si ara www. de linkuri in structura interna.

– Folosirea de litera mare in link (majoritatea utilizatorilor se asteapta ca un link sa contina litere mici si le retin mai usor)

Modifica siteul sa fie mai usor de navigat:

Navigarea in site este un mod de importanta in a ajuta vizitatorii sa gaseasca rapid informatia care o cauta. O navigare usoara poate sa ajute si motoarele de cautare sa inteleaga ce continut considera webmasterul ca e important. Chiar daca rezultatele in cautarile Google sunt oferite la nivel de pagina, Google doreste sa cunoasca ce importanta are pagina la nivel de site.

Toate siteurile contin o pagina principala care este in mod normal ceea mai vizitata pagina de pe site si punctul de plecare pentru vizitatorii de pe site. In cazul in care siteul care are un numar mai mare de pagini, ar trebui sa te gandesti unde vor ajunge vizitatorii de pe prima pagina, catre care pagina va naviga el pornind din prima pagina. Ai destule pagini legate de un anumit subiesct astfel incat sa creezi o pagina care sa faca un sumar al acestor pagini? Ai sute de produse care trebuie sa fie clasificate in categorii si subcategorii?

O harta a siteului (sitemap) este o simpla pagina din site in care este afisata structura siteului si este in mod obisnuit construita din o lista ierarhica a paginilor. Se poate ca si motoarele de cautare sa viziteze aceasta pagina, insa scopul acestei pagini nu este doar o buna indexare a paginilor amintite in ea ci si folosirea ca referinta de catre vizitatori.

O harta a siteului in format XM, care poate fi scrisa folosind Webmaster Tools, ii usureaza lui Google munca de descoperire a paginilor din site. Folosirea hartii siteului in format XMLK est eun alt mod (desi nu garantat) de a spune motorului de cautare Google care versiune a link-ului o preferi ca si link dominant. Google a ajutat la dezvoltarea aplicatiei open source Sitemap Generator pentru a ajuta la creare unei harti de site in forma XML.

Practici corecte pentru navigarea in site:

Creeaza o ierarhie de navigare intuitiva: Incearca sa faci trecerea de la continutul general catre continutul mai detaliat cat mai usor posibil pentru utilizator.  Adauga pagini de navigare cand acestea fac sens si include aceste pagini in structura de link-uri interne.

De evitat:

– Creare unei retele complicate de link-uri de navigare.

– Extragerea cu impartirea continutului astfel incat sa trebuiasca inutil de multe clicuri pentru a ajunge la continutul cautat.

Foloseste daca e posibil doar text pentru navigare:

Controland navigarea de la pagina la pagina folosind texte in link-uri ajuti motoarele de cautare sa iti indexeze mai bine site-ul si sa ti-l inteleaga. De asemenea, majoritatea utilizatorilor prefera acest mod de navigare, mai ales daca browserele nu pot sa interpreteze Flash sau JavaScrip.

De evitat:

– O navigare bazata exclusiv pe meniuri dro-down, imagini sau animatii, nu este recomandat, insa daca un utilizator poate ajunge pe toate paginile din un site folosind link-uri normale text atunci acest lucur va imbunatatii usurinta de folosire.

Foloseste navigarea inseriata:

Navigarea inseriata este un sir de link-uri interne in partea de sus sau jos a paginii care le ofera vizitatorilor sa navigheze cu usurinta inapoi la o sectiune anterioara sau la pagina principala. Majoritatea acestor navigari inseriate au de obicei cea mai generala pagina (pagina principala) ca si prima, cel mai din stanga link si apoi restul de sectiuni in partea dreapta.

Afiseaza o harta a site-ului in format html, foloseste si o harta a site-ului in format XML:

O simpla harta a site-ului cu link-uri catre toate paginile site-ului sau cele mai importante pagini poate fi de un real folos. Crearea unei harti a site-ului in format XML le va ajuta pe motoarele de cautare sa iti descopere paginile.

De evitat:

– Link-uri gresite in harta site-ului in format HTML.

– Crearea unei harti a site-ului in format HTML care afiseaza paginile fara sa le grupeze.

Ia in considerare ce se intampla cand un utilizator sterge o parte din url:

Unii useri pot naviga in site in moduri mai neobisnuite si tu ar trebui sa anticipezi asta.

Utilizarea unei pagini 404 cu adevarat folositoare:

Vizitatorii vor ajunge uneori pe o pagina care nu exista pe site, folosind un link gresit sau prin simpla tastare a unui url gresit. Avand o pagina 404 special construita care in mod elegant ghideaza vizitatorul catre o pagina cu continut poate sa imbunatateasca substantial modul de navigare. Pagina 404 ar trebui sa aiba un link catre pagina principala a site-ului si ar trebui sa aiba link-uri si catre paginile populare de pe site. Google ofera un widget 404 care poate sa fie inserat in pagina 404 si care sa populeze automat paginile cu continut folositoare. Poti folosi de asemenea Google Webmaster Tools pentru a afla sursele problemelor paginilor care nu sunt gasite.

De evitat:

– Folosirea unei pagini 404 care sa fie indexata in motoarele de cautare.

– Folosirea unui text vag precum “Nu s-a gasit”, “404″ sau lipsa completa a paginii.

– Folosirea unui design pentru pagina 404 care nu este considerat cu restul site-ului.

Ofera continut si servicii de calitate:

Daca  vei reusi sa creezi continut de calitate si folositor, acest lucru iti va folosi si influenta site-ul mai mult decat orice alt factor discutat aici. Vizitatorii recunosc continutul de calitate cand il vor vedea si probabil vor recomanda acest continut prietenilor. Aceasta recomandare ar putea sa o faca prin bloguri, social media, email, forumuri sau alte metode. Link-urile aparute organic (natural) sau din vorba in vorba ajuta la cresterea reputatiei unui site atat in ochii Google cat si al vizitatorilor.

Practici recomandate pentru continut:

Scrie text care poate sa fie usor de citit: Vizitatorii prefera continut bine scris si usor de uramarit.

De evitat:

– Text greoi cu multe greseli.

– Integrare de text in imagini sau publicare in forma de imagine a textului (vizitatorii vor dori sa copieze textul si sa il foloseasca, la fel motoarele de cautare nu pot citi imagini).

Incearca sa ramai organizat in jurul temei:

E intotdeauna de preferat sa organizezi  continutul astfel incat cititorul sa stie cand incepe si se termina o anumita tema in continutul scris. Despartirea continutului in paragrafe logice ii va ajuta pe cititori sa gaseasca continutul care il cauta mai rapid.

De evitat:

– Mare cantitate de text despre o varietate mare de teme fara paragrafe sau alte metode de a imparti logic textul.

Foloseste cuvinte si libaj relevant pentru continutul discutat:

Alege cu grija cuvintele care vizitatorii ar putea sa le caute pentru a gasi o bucata din continutul scris. Utilizatorii care au idee despre tema discutata ar putea folosi cuvinte cheie diferite in cautari decat cei care se lovesc prima data de acest subiect. Google AdWords ofera o aplicatie pentru cuvinte chei care te ajuta sa descoperi variatii ale unui cuvant si sa aproximezi cautarile realizate pentru acel cuvant. De asemenea, Google Webmaster Tools iti ofera o lista cu cele mai bune cautari in care site-ul tau apare si care iti aduc si vizitatori.

Creeaza continut nou, actual si unic:

Continutul nou nu iti garanteaza revenirea vizitatorilor existenti pe site precum si atragerea de noi cititori.

De evitat:

– Preluarea si modificare minimala a unui text existent, fapt care va aduce putina valoare continutului afisat.

– Continut duplicat (sau aproape duplicat) pe site.

Ofera continut si servicii noi si neoferite pana acum:

Ar trebui sa te gandesti sa oferi un nou serviciu care nu este oferit pe alte site. Poti de asemenea sa scrii despre un proiect de cercetare sau sa lansezi o noutate in exclusivitate. Se poate ca alte site-uri sa nu aiba aceasta posibilitate de a lansa noutati din nisa ta.

Creeaza continut in mod principal pentru vizitatori si nu pentru motoarele de cautare:

Daca site-ul este construit in jurul nevoii de multumire a vizitatorului si in acelasi timp este usor accesibil de catre motoarele de cautare, aceasta tehnica produce in mod obisnuit rezultate pozitive.

De evitat:

– Introducerea de numeroase cuvinte cheie inutile care sunt acolo pentru motoarele de cautare insa sunt suparatoare si fara sens pentru utilizatori.

– Introducerea de text similar cu greseli gramaticale frecvente folosite.

– Folosirea textului ascuns fata de utilizatori, insa vizibil pentru motoarele de cautare.

Foloseste un text ancora optimizat:

Textul ancora est eun text pe care userul poate sa il aceseze, textul care este suprapus peste un link si care este introdus in interiorul unui tag ancora <a href= “…”></a>.

Acest text ii transmite motorului Google ceva despre pagina care o refera. Link-urile catre pagina pot sa fie interne (daca este vorba despre o pagina din site-ul tau) sau externe ( care leaga catre pagini de pe alte site-uri). In ambele site-uri cu cat e mai buna ancora de link, cu atat e mai usor pentru utilizatori sa navigheze si pentru Google sa inteleaga ce subiect si continut are pagina pe care va ajunge.

Practici recomandate pentru textul ancora:

Alege textul care sa descrie cu acuratete link-ul:

Textul ancora care il folosesti pentru un link ar trebui sa ofere o minima idee ce continut are pagina la care vei ajunge.

De evitat:

– Folosirea de text generic pentru ancora “pagina”, “articol” sau ” apasa aici”

– Folosirea unui text car enu e legat in nici un fel de pagina la care se ajunge prin link.

– Folosirea adresei web ca si text ancora (desi se poate dolosi acest mod, in momentul in care se aminteste adresa unui website)

Scrie un text concis:

Incearca folosirea de text scurt insa descriptiv, cateva cuvinte sau o propozitie scurta.

De evitat:

– Scriere de text lung in ancora, o propozitie foarte lunga sau un paragraf.

Afiseaza link-uri astfel incat sa fie usor de recunoscut:

Incearca sa inlesnesti pentru utilizatori navigarea prin diferenta vizibila intre text normal si textul ancora. Continutul tau devine mai putin folositor daca vizitatorii nu observa anumite link-uri sau apasa din greseala pe ele.

De evitat:

– Folosirea formatarii gresite CSS astfel incat link-urile sa arate ca si textul normal.

Foloseste aceleasi tehnici legate de textul ancora si pentru paginile interne:

Cand e vorba de link-uri de obicei te gandesti la link-uri externe, insa daca este atent la link-urile interne si la textul ancora folosit atunci ii vei ajuta pe vizitatori sa navigheze mai usor, de pe urma aceste tehnici va beneficia si Google.

De evitat:

– Folosirea in excess a cuvintelor cheie sau a textului ancora foarte lung scris doar pentru motoarele de cautare.

– Crearea d elink-uri inutile care nu ajuta in navigare.

Foloseste corect tagurile heading (de structura):

Tagurile pentru structura, altele decat cele din codul HTML marcat cu <head> sau din headerul HTTP, sunt folosite pentru a prezenta continutul structurat utilizatorilor. Exista 6 marimi pentru tagurile structura incepand cu <h1> (cel mai important) si terminand cu <h6> (cel mai putin important).

Din cauza ca tagurile de structura fac textul din ele mai mare decat restul textului, acest lucru este un element ajutator pentru a le semnala ca acest text este important si ar putea sa ii ajute sa inteleaga ceva despre continutul care se gaseste sub acest text. Tagurile de structura de multiple marimi pot ajuta la crearea unei structuri ierarhice pentru continut, facand mai usor mavigarea prin document.

Practici recomandate pentru tagurile heading (de structura).

Imagineaza ca scri un sumar:

Similar cu compusul unui sumar pentru un articol mare, gandeste-te care sunt punctele principale si subpunctele continutului si alege astfel tagurile de structura.

De evitat:

– Plasarea de text in tagurile heading care nu sunt folositoare in definirea structurii paginii.

– Foloserea tagurilor heading acolo unde alte taguri precum <em> si <strong> sunt recomandate sa fie folosite.

– Trecerea aleatoare de la o marime la alta marime odata cu trecerea de la un tag la altul.

Foloseste cu bun simt (fara aglomerare) a tagurilor de structura in pagina.

Foloseste tagurile de structura acolo unde fac sens. Prea multe taguri pe o pagina pot sa faca greoaie diferentierea in pagina unde incepe un anumit continut si unde se termina.

De evitat:

– Folosirea excesiva a tagurilor de structura in pagina.

– Introducerea intregului continut in un astfel de tag.

– Folosirea tagurilor de structura doar pentru a aranja vizual textul insa fara a prezenta structura.

Optimizeaza folosirea imaginilor.

Imaginile par a fi o componenta de baza a site-ului insa si acestea se pot optimiza. toate imaginile pot avea un nume distict si un atribuit “alt” si ar fi bine sa le folosesti pe ambele.

Atribuit “alt” iti da voie sa specifici un text alternativ pentru imagine daca imaginea respectiva nu poate sa fie afisata. De ce se foloseste acest atribut? Daca un vizitator va vedea site-ul tau intr-un browser care nu suporta imaginile, sau foloseste tehnici alternative precum un screen reader, continutul atribuit alt va furniza informatie despre imagine.

Un alt motiv pentru folosire este faptul ca in momentul in care o imagine este folosita ca si un link atunci textul din atributul alt este folosit ca si text ancora. Nu recomandam insa folosirea prea multor imagini pentru link-uri cand acestea se pot inlocui cu link-uri text. Optimizarea numelui imaginilor si a atributului alt usureaza munca proiectelor precum google Image Search in a intelege mai bine imaginile care sunt incluse in site.

Practici recomandate pentru imagini.

Foloseste nume de fisiere si atribute alt care sunt scurte insa explicite.

La fel ca si alte parti din pagina care sunt tinta optimizarii, numele fisierelor imagine si a textului din atributele alt sunt ideal construite cand sunt scurte insa cu o descriere clara.

De evitat:

– Folosirea unor nume de fisiere generice precum “imaginea1.jpg” cand este posibil.

– Folosirea de nume de fisiere foarte lungi.

– Inghesuirea inutila de cuvinte cheie in atributul alt sau copierea in acesta a unui intreg paragraf.

Folosirea atributului alt atunci cand se foloseste imaginea ca si link.

Daca te hotarasti sa folosesti o imagine ca si un link, completand atributul alt il ajutati pe Google sa inteleaga mai multe despre pagina spre care ai creat link-ul. Imagineaza-ti ca sci un text ancora cand alegi atributul alt.

De evitat:

– Folosirea de atribute alt foarte lungi care pot fi considerate spam.

– Folosirea doar de imagini pentru link-uri in meniul de navigare a site-ului.

Stocheaza imaginile intr-un director al lor:

Decat sa ai fisierele, imaginile impartite in numeroase directoare si subdirectoare in domeniul tau, ar trebui sa concentrezi imaginile intr-un singur director. Aceasta metoda simplifica accesul la imagini.

Foloseste formate standardizare pentru imagini:

Majoritatea browserelor suporta formatul de imagini JPEG, GIF, PING si BMP. Este bine ca extensia fisierului sa fie aceeasi cu tipul fisierului imaginine.

Foloseste eficinet robots.txt

Fisierul “robots.txt” semnalizeaza motoarele de cautare daca pot accesa o anumita parte a site-ului si da o pot indexa. Acest fisier trebuie notat “robots.txt” si este plasat in directorul principal al site-ului tau.

User-agemt: *Disallow:/images/

Disallow:/search

Toate motoarele de cautare care (specificate prin simbolul*) nu trebuie sa acceseze si sa indexeze directorul/images/ sau orice alt link care incepe cu /search.

Poti sa alegi sa blochezi de la indexare anumite pagini din site fiindca ele se pote sa nu fie de folos pentru utilizatori daca sunt gasite prin o cautare in motoare. Daca vrei sa previ indexarea anumitor pagini, Google Webmaster Tools are o aplicare de generat fisiere robots.txt. Daca insa folosesti subdomenii si vrei sa blocheze anumite pagini din aceste subdomenii va trebui sa creezi fisiere separate robots.txt pentru fiecare subdomeniu. Pentru mai multe informatii despre robots.txt, in Webmaster Help Center se gaseste un ghid despre modul de folosire a fisierului robots.txt.

Exista si alte metode de a preveni continutul siteului sa apara in motoarele de cautare, ca de exemplu adaugarea meta tagului “NOINDEX”, folosind .htaccess pentru a parola anumite directoare, sau folosind Google Webmaster Tools pentru a sterge continutul care a fost indexat deja.

Practici recomandate pentru robots.txt

Foloseste metode de securizare pentru continutul important:

Nu ar trebui sa folosesti doar robots.txt pentru a bloca indexarea de continut confidential sau secret. Un motiv este ca motoarele de cautare pot sa referentieze inca adresa (afisand doar url-ul fara titlu sau sumar) daca exista undeva pe internet un link catre aceasta pagina (pagini de statistici cu vizitatori). De asemenea motoarele de cautare care nu respecta standardul impus de robots.txt ar putea sa treaca peste robots.txt si sa indexeze aceste pagini. De asemenea un vizitator curios ar putea sa examineze acest robots.txt si sa ghiceasca adresa la care se gaseste documentul important. Encriptarea continutului acestui document sau protejarea cu metoda .htaccess sunt tehnici mai sigure.

De evitat:

– Permiterea indexarii unor pagini cu rezultate (vizitatorii nu doresc sa paraseasca o pagina de cautare si sa ajunga pe alta pagina de cautare care nu are valoare pentru ei)

– Permiterea unui numar mare de pagini autogenerate cu acelasi continut insa cu modificari minore: “Ar trebui ca aceste 100,000 pagini aprope duplicate sa apara in indexarea unui motor de cautare?”

Atentie la atributul rel=”nofollow” pentru un link

Valoare pentru atribut “rel” pentru un link daca este nofollow” ii va comunica lui Goolge ca anumite linkuri pe site nu ar trebui sa fie urmarite sau nu ar trebui sa transmita din reputatie catre ele. Daca vrei sa neurmaresti un link atunci re=”nofollow” in interiorul linkului.

Daca pui un link catre un site in care nu ai incredere si nu vrei sa transmiti reputatie atunci folosesti atributul rel cu valoare nofollow:

<a href=”http://www.petstil.com” rel=”nofollow”>Coment spamer</a>

Cand este aceasta metoda folositoare? Daca site-ul tau are un blog cu comentarii deshise catre public, link-uri din acste comentarii pot sa transmita din reputatie catre pagini care sunt de slaba calitate si poate chiar ilegale.Comentariile din bloguri pot sa contina astfel de link-uri spam si atunci “nofollowing” (neurmarirea) acestor link-uri va asigura ca nu transmiteti din reputatie catre site-uri care spameaza.

Majoritatea aplicatiilor de bloguri fac acest lucru automat, insa majoritatea care fac acest lucru pot fi modificare manual sa faca neurmarirea automata a link-urilor din. Acest sfat este aplicabil pe toate partile din site unde poate aparea continut generat de utilizatori, cum ar fi cartea de oaspeti, forum, liste de site-uri de unde provine traficul. Daca vrei sa garantezi pentru un astfel de link adaugat de un utilizator care comenteaza nu va trebuie sa folosesti atributul cu valoare nofollow, insa daca ai un link catre un site care Google il considera ca spameaza.

O alta metoda de a folosi nofolow este urmatoarea: vrei sa compui un articol in care referentizezi un site insa nu vrei sa transferi din reputatia site-ului tau catre el. De exemplu vrei sa scri despre comentariu intr-un blog post si vrei sa introduci un link catre acest site care a spamat. Vrei sa anunti si alti bloggeri despre acest site, insa nu vrei sa transferi din reputatie. Pentru acest scop poti folosi nofollow.

Daca vrei sa marchezi cu nofollow toate link-urile de pe o pagina, poti folosi nofollow in meta robots care este plasa in interiorul tagului <head> din pagina HTML. Iata in Webmaster Central Blog un articol interesant despre cum se foloseste metatagul robots. Aceasta metoda implica folosirea: <meta name=”robots”content=”nofollow”>

<html>

<title> despre optimizare </title>

<meta name=”description”=”o optimizare buna se face dupa anumite metode”>

<meta name=”robots”content=”nofollow”>

</head>

<body>

Promoveaza siteul tau prin metode corecte

Majoritatea linkurilor de pe site-ul tau le vei castiga gradual, pe parcurs ce vizitatorii vor descoperi continutul tau prin motoare de cautare sau alt emetode, Google intelege ca vrei dori sa iti faci public site-ul unde ai investit atata munca. Promovarea eficienta a noului continut va duce la o mai rapida descoperire a site-ului de catre cei care sunt interesati in acelasi subiect. Ca si cu toate celelte metode din acest document, ducand aceste metode la extreme poate sa duca la efecte de scadere a reputatiei site-ului.

Practici recomandate pentru promovarea site-ului tau.

Blogheaza despre serviciile si continutul nou

Un articol in blog prin care ii anunti pe userii site-ului tau ca ai adaugat o functionalitate noua este un mod excelent de a lansa o veste despre noul continut sau serviciu. Alti webmasteri care iti urmaresc blogul sau fluxul RSS ar putea sa preieie aceasta noutate.

Nu uita de promotia offline.

Punand efort si in promovarea offline a companiei si a site-ului poate aduce beneficii majore. De exemplu daca ai un site url pentru afacere, acest url va trebui sa fie afisat pe cartile de vizita, antet, postere…. Poti trimite de asemenea si scrisori catre clientii exsistenti in care ii anunti despre noul continut de pe site-ul companiei.

Intelege notiunea de site bazat pe social media.

Siteurile construite in jurul notiunii de interactivitate cu userul si sharing intereseaza mai tare grupuri de oameni cu interes pentru acelasi tip de continut.

De evitat:

– Incercarea de promovare fiecare noua bucata de continut scrisa, alege doar elementele interesante.

– Inscriere in scheme unde continutul este artificial promovat.

Adauga compania ta in Google Local Business Center.

Daca conduci o afacere locala, adaugarea ei in Google Local Business Center te va ajuta sa promovezi afacerea ta clientilor care folosesc Google Maps si cautarea web normala.

Ia legatura cu alte afaceri care sunt relevante si cu comunitate din inauntrul site-ului:

Exista sanse mari sa existe un site care acopera aceeasi tema ca si site-ul tau. Daca se incepe comunicarea cu aceste site-uri acest lucru nu poate fi decat benefic. Discutiile aprinse din nisa ta poate sa porneasca idei sau constituie punctul de pornire pentru a construi o resursa de calitate pentru comunitate.

De evitat:

– Spamarea cu cereri de link catre toate site-urile din aceeasi nisa.

– Cumpararea de link-uri din al site cu scopul de a obtine Page Rank in loc de trafic.

Foloseste-te de aplicatiile gratis pentru webmasteri:

Marirea motoarelor de cautare, incluzand si pe Google, iti ofera aplicatii gratis pentru optimizare web. Google Webmaster Tools ajuta webmasterii sa controleze mai bine modul in care Google interactioneaza cu un site si sa obtina informatii legate de site. Folosind Webmaster Tools nu vei primi un tratament preferential, insa te va ajuta sa indentifici probleme care daca sunt observate si rezolvate por duce la o imbunatatire in rezultatele de cautari. Folosind acest serviciu posesorii de site-uri pot sa:

– vada care parte a unui site are probleme cu indexarea.

– incarca o harta a site-ului in format XML.

– analizeaza si genereaza fisiere robot.txt

– sterge link-uri care sunt deja indexate de googlebot

– specifica domeniul preferat

– identifica probleme cu meta tagurile, titlu si descriere.

– intelege topul cautarilo cu care se ajunge pe site.

– isi face o idee cum vede googlebot paginile

– sterge linkuri, sitelinkuri nedorite care google le poate folosi in rezultate

– primeste notificare de incalcari alte calitati si poate cere o reconsiderare pentru reindexare a unui site.

Yahoo si Microsoft ofera de asemenea aplicatii gratis pentru webmasteri.

Foloseste-te de serviciile de web analytics

Daca ai reusit sa optimizezi indexarea site-ului tau folosind Google Webmasters Tool sau alte servicii, esti probabil curios de traficul care ajunge pe site. Aplicatiile de web analytics precum Google Analytics te ajuta sa indentifici sursa lor, poti folosi aceste aplicatii pentru:

– afla cum ajung utilizatorii pe site si ce actiuni desfasoara

– descopera continutul cel mai important de pe site

– masoara impactul optimizarii pe care o faci asupra site-ului

Pentru utilizatorii avansati, informatiia furnizata de Google Analytics, combinatta cu datele din fisiere de log ale serverului, pot sa le ofere informatii complexe cum vizitatorii interactioneaza cu documentul de pe site.

Google mai ofera si o alta aplicatie numita Google Website Optimizer care iti ofera posibilitatea de a rula, experimenta pentru a afla care din modificarile din pagina va produce conversii mai bune cu vizitatorii tai. Aceste aplicatii impreuna cu Google Analytics si Google Webmaster Tools este un mod extrem de puternic de a lucra la optimizarea site-ului tau.

Sursa: Google

One Comment

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

© 2010 - 2015 4SEO. All rights reserved.